Patronii primului serviciu de car sharing din România au întâmpinat dificultăți în asigurarea parcului auto, fiind refuzați de companiile locale, inclusiv nume mari, a declarat directorul general al Pony Car Sharing, Iulian Pădurariu, la un eveniment organizat de revista BIZ.
“Când le-am prezentat business-ul, reprezentanții asigurătorilor nu puteau concepe faptul că actele și cheia râmân în vehicul. Practic, business-ul nostru nu se plia pe condițiile generale ale polițelor din portofoliu, pe procedurile interne ale companiei. La un moment dat Groupama a venit cu un preț, destul de mare, dar până la urmă am rezolvat cu o firmă din grupul Porsche Romania, care ne-a cerut un tarif la jumătate. Am acceptat imediat, mai ales că pierdusem două luni ca să găsim un asigurător”, a spus Pădurariu.
El a adăugat că asigurătorii locali, chiar nume mari din domeniu, nu sunt pregătiți cu oferte pentru modele de business specifice conceptului sharing economy (economie/afaceri bazate utilizarea în comun a unor bunuri, tehnologii sau informații – n.r.).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pony Car Sharing este o afacere lansată în octombrie 2015 de Iulian Pădurariu și Denis Ghindeanu în orașul Cluj-Napoca, în urma unei investiții de 100.000 de euro. Ca să folosești Get Pony ai nevoie de un smartphone, întrucât mașina se deschide și se închide cu el.
Cu o flotă de 50 de vehicule, Volkswagen UP și Smart, serviciul constă în închirierea acestora și deplasarea prin oraș la tarife începând de la 1 leu/minut.
“Avem aproape 1.800 de clienți înregistrați în baza de date și, de la lansare, peste 6.000 de curse plătite, media unei curse fiind cuprinsă între 10 și 13 lei”, a spus Pădurariu.
El a mai spus că vrea să extindă parcul auto cu 30 de vehicule electrice BMW, dar se confruntă cu lipsa stațiilor de încărcare.
“Există o singură stație de încărcare în Cluj-Napoca. Primăria ne-a promis că va construi stații de încărcare, dar până acum nu s-a făcut nimic”, a afirmat șeful Pony Car Sharing.