ANPC a amendat un operator de telefonie mobilă pentru creșterea costului abonamentelor și analizează o decizie de încetare a practicii."Compania sancționată este Vodafone" - surse

ANPC a amendat un operator de telefonie mobilă pentru creșterea costului abonamentelor și analizează o decizie de încetare a practicii."Compania sancționată este Vodafone" - surse
Mihai Baniţă
Mihai Baniţă
scris 25 apr 2019

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobilă pentru creșterea unilaterală a costului abonamentelor. Autoritatea consideră că firma s-ar fi folosit de o practică comercială incorectă și ia în considerare și emiterea unei decizii de încetare a practicii, în condițiile în care ar fi afectați peste 2,3 milioane de consumatori. ANPC nu menționează numele companiei, însă sursele Profit.ro arată că ar fi vorba despre Vodafone, care a trimis clienților mesaje în care i-a informat că prețul abonamentelor va fi majorat cu 1 euro începând cu luna mai.

Contactat de Profit.ro, un reprezentant al Vodafone nu a transmis un punct de vedere până la acest moment.

Urmărește-ne și pe Google News

ANPC arată că operatorul s-a bazat pe o clauză contractuală care îi dă dreptul să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând acesta consideră necesar, iar măsura ar încălca Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte.

„S-a constatat că operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenței profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri - apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziție de forță dominantă și psihologică”, arată ANPC în comunicat.

Firmele din sectorul telecom trebuie să plătească o taxă nouă, introdusă prin OUG 114/2018 și amânată spre toamna acestui an.

EXCLUSIV Marfin Bank își schimbă numele CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Marfin Bank își schimbă numele

Autoritatea mai arată că abonații companiei s-ar putea găsi în situația în care să accepte majorarea, pentru că e prea complicat să închidă contractul și să plece la alt operator.

„Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o sumă de bani, creștere ce ar putea fi acceptată de majoritatea abonaților în condițiile în care  procedurile de renunțare la contract, sau de portare a numărului într-o altă rețea, sunt complicate și necesită o anumită perioadă de timp. Astfel, furnizorul de servicii deformează sau este susceptibil să deformeze, în mod esențial, comportamentul economic al consumatorului mediu, care este deja într-o relație contractuală cu acesta”, se arată în comunicat.

Autoritatea a amendat compania cu 70.000 de lei și arată că 2.338.617 de consumatori ar putea fi afectați de creșterea prețului abonamentelor, astfel că o comisie întrunită la ANPC va analiza „posibilitatea dispunerii încetării practicii comerciale incorecte”.

Vodafone este compania în cauză amendată, potrivit surselor Profit.ro. Firma deținută de grupul britanic cu același nume a notificat clienții prin SMS că scumpește abonamentele cu aproape 1 euro începând din luna mai, „în contextul majorării costurilor legate de operațiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicații” și a dat termen 30 de zile pentru rezilierea abonamentului prin trimiterea unei scrisori cu confirmare de primire la sediul societății.

Președintele ANPC anunțase, în 17 aprilie, că există un control la o firmă de telefonie pe majorarea abonamentelor, după reclamațiile primite de la consumatori.

Telekom și RCS&RDS au majorat, de asemenea, costul abonamentelor de telefonie.

viewscnt
Afla mai multe despre
anpc
amenda anpc
majorare abonament
vodafone
oug114