RCS&RDS și Orange România au înregistrat anul trecut, ca și în 2016, cele mai mari viteze medii de transfer al datelor în cazul conexiunilor fixe, respectiv mobile, potrivit datelor Netrograf.ro, o aplicație dezvoltată de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Cifrele ANCOM arată un plus de viteză în cazul conexiunilor fixe și un regres la cele mobile.
“În a doua parte a anului 2017, utilizatorii de internet din România au experimentat viteze medii de descărcare în creștere, de 115 Mbps pentru internet fix și 20 Mbps pentru internet mobil, conform statisticilor privind calitatea serviciului de internet fix și mobil din România, actualizate astăzi pe Netograf.ro”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
Evoluția vitezelor medii de download și upload
Testele efectuate pe www.netograf.ro arată că, în al doilea semestru din 2017, utilizatorii români au experimentat viteze de download date internet fix în creștere cu 5,5% la nivel național și viteze de download date internet mobil mai mari cu 4,3%, față de semestrul I 2017.
Tendința de creștere se observă și în ceea ce privește viteza medie de upload (încărcare) pentru serviciile mobile, de la 8,60 Mbps în primul semestru al anului trecut la 9,49 Mbps (+10%) în cel de-al doilea semestru. Viteza medie de upload pentru serviciile fixe rămâne aproximativ constantă la 92,77 Mbps.
La internet fix, prima poziție la viteza medie de download este ocupată de RCS&RDS – 132,6 Mbps (109,59 Mbps în 2016), locurile următoare revenind UPC Romania – 120,66 Mbps (95,96 Mbps în 2016), Nextgen Communications – 80,56 Mbps (76,99 Mbps în 2016), Telekom România Communications – 70,27 Mbps (46,96 Mbps în 2016) și Digital Cable Systems – 43,79 Mbps (39,34 Mbps în 2016).
La viteza medie de upload, RCS&RDS deține primul loc, cu 125,51 Mbps (101,83 Mbps în 2016), urmat Nextgen Communications – 93,11 Mbps (92,13 Mbps în 2016), Digital Cable Systems – 58,94 Mbps (51,35 Mbps în 2016), Telekom România Communications – 58,25 Mbps (37,76 Mbps în 2016) și UPC Romania – 13,88 Mbps (14,14 Mbps în 2016).
În cazul conexiunilor mobile, Orange Romania s-a plasat pe prima poziție la viteza medie de download, cu 24,86 Mbps (de la 32,61 Mbps în 2016), locurile următoare fiind ocupate de Vodafone România – 24,6 Mbps (de la 28,97 Mbps în 2016), Telekom România Mobile Communications – 21,72 Mbps (de la 16,33 Mbps în 2016) și RCS&RDS – 8,49 Mbps (de la 9,36 Mbps în 2016).
La upload, cea mai bună viteză medie a înregistrat-o Vodafone România – 12,95 Mbps (de la 13,13 Mbps în 2016), secondat de Telekom România Mobile Communications – 10,81 Mbps (de la 7,56 Mbps în 2016), Orange România – 10,24 Mbps (de la 11,79 Mbps în 2016) și RCS&RDS – 2,81 Mbps (de la 2,06 Mbps în 2016).
CITEȘTE ȘI Orange pregătește investiții de 100 milioane de euro pentru România și anunță când vor fi serviciile de telecomunicații 5G disponibile comercial pe piața localăCum sunt generate statisticile Netograf.ro
ANCOM realizează, prin intermediul aplicației Netograf.ro, statistici semestriale și anuale privind calitatea serviciului de acces la internet fix și mobil din România, printre care și vitezele medii de descărcare a datelor, așa cum au fost acestea experimentate de fiecare utilizator care a efectuat măsurători prin intermediul aplicației, separate în funcție de operator.
Statisticile au fost generate de Netograf.ro pe baza unui număr de peste 273.000 de teste efectuate de utilizatori în anul 2017, care au fost validate și utilizate în procesul de generare a statisticilor. Dintre acestea, peste 138.000 de teste au fost efectuate pe parcursul celui de-al doilea semestru.
Netograf.ro testează calitatea conexiunii între echipamentul terminal al utilizatorului final și un server de test conectat la nodurile naționale publice de tip internet interexchange.
Netograf.ro este aplicația de monitorizare și evaluare a calității serviciului de acces la internet, dezvoltată de ANCOM pentru a le oferi utilizatorilor din România un instrument independent (nu depinde de serverele puse la dispoziție de furnizori și/sau de amplasarea acestora), obiectiv (prezintă calitatea serviciului de acces la internet așa cum este ea experimentată de utilizatori, aceasta măsurându-se în raport cu un punct unic pentru toți utilizatorii de servicii de acces la internet din România) și gratuit.