Anul 2018 a adus un avans al numerelor de telefon portate de clienții operatorilor telecom, potrivit datelor analizate de Profit.ro. Astfel, numărul de clienți de telefonie fixă și mobilă care și-au mutat numărul în altă rețea a urcat anul trecut cu 4,2%, la 930.522 persoane, de la 892.693 în 2017.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
La telefonia mobilă, 856.584 de numere au fost portate în altă rețea, cu 2% mai mult față de 2017.
Campionul numerelor portate este RCS&RDS, care a reușit să atragă anul trecut, din alte rețele de telefonie mobilă, 278.070 clienți, respectiv 32,46% din totalul acestora. Cifra este însă în scădere față de 2017, cu 27,7%, când a convins prin ofertă 348.759 de utilizatori, respectiv 45,8% din total, reiese din datele ANCOM.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
CITEȘTE ȘI Vâlcov: ANCOM va digitaliza administrația statului cu banii de la operatorii telecom, care vor achita o taxă de 3%
Pe locul doi s-a plasat Orange România, cu 176.124 de utilizatori, de la 191.767 în 2017, urmat de Vodafone România, care a adus în rețea 156.323 de clienți, față de 155.903 în intervalul ianuarie – decembrie 2017.
Poziția a patra revine Telekom România Communications (fost Romtelecom), care a urcat de pe locul 5. Astfel, operatorul a atras de peste 3 ori mai mulți clienți față de 2017, de la 39.002 la 148.675.
Telekom România Mobile Communications (fost Cosmote România) ocupă locul 5, cu 97.350 de clienți, de la 68.277 în 2017.
CITEȘTE ȘI ANCOM rămâne cu banii în conturi. Ministerul Justiției nu a avizat utilizarea unei părți din excedent pentru finanțarea proiectelor de dezvoltare a industriei comunicațiilor
În total, portabilitatea a adus grupului Telekom 245.025 de clienți pe segmentul de telefonie mobilă, cifră care-l plasează pe locul doi, comparativ cu poziția 4 în 2017, după RCS&RDS. Efectele schimbărilor în oferta comercială - campania Netliberare (inițiată aprilie 2017) și oferta cu acces nelimitat la internet 4G fără limită de trafic (lansată în toamna anului 2017) - s-au menținut și în 2018.
De altfel, în noiembrie 2018, grupul Telekom a anunțat că a câștigat în ultimele 12 luni, după lansarea portofoliului Freedom, care include internet nelimitat 4G la abonamente, contracte fără o perioadă minimă și separarea achiziției de telefoane de cea de servici, un portofoliu de peste 200.000 de clienți business (antreprenori). Grupul anticipează că ritmul de creștere va continua și că va ajunge în scurt timp la 300.000 de clienți.
Pe segmentul de telefonie fixă, numărul portărilor a crescut cu aproape 40% în 2018, de la 53.016 la 73.938 la finele lunii decembrie 2017.
În acest caz, Telekom România Communications (fost Romtelecom) a reușit să întrerupă dominația RCS&RDS, liderul incontestabil din ultimii ani pe acest segment de business.
Astfel, fostul Romtelecom a atras 28.516 de numere de telefonie fixă, de la 1.456 de numere în 2017, pe fondul unui puseu de 24.226 de numere înregistrat în luna octombrie 2018.
CITEȘTE ȘI Grindeanu, ANCOM: 5G va crea în România peste 250.000 de locuri de muncă. Comercial, serviciile vor fi disponibile în 2020. La cât se ridică investițiile pregătite
RCS&RDS a adunat de la ceilalți operatori 22.218 numere, în scădere ușoară față de 2017, când a înregistrat 23.060 de intrări.
Locul trei a revenit Orange România, cu 10.498 numere portate, care a devansat Vodafone România, locul doi în 2017, al cărui portofoliu de portări a atins doar 3.479 de numere, de la 14.463 în decembrie 2017.
De altfel, subsidiara locală a grupului britanic Vodafone România a fost depășită și de UPC România, cu 4.577 numere.
CITEȘTE ȘI Reacția Netcity Telecom la tarifele propuse de ANCOM, mai scăzute decât cele practicate în prezent: E nevoie de predictibilitate în reglementare pentru încurajarea investițiilor private în infrastructură
Datele vizează intrările de clienți atrași de operatori din alte rețele, nu și pe cele ale clienților pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor.
Un client al unui operator de telecomunicații își poate porta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.
Portabilitatea numerelor a fost lansată în 2008 și peste cinci milioane de utilizatori au beneficiat de acest serviciu până prezent.