UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de Viață, subsidiarele locale ale grupului austriac UNIQA, au încheiat anul 2019 cu subscrieri totale de 97,2 milioane de euro, în creștere cu 4,8% față de anul precedent, când veniturile au atins 92,7 milioane de euro. Profitul cumulat al celor doi asigurători a atins 3,6 milioane de euro, conform standardelor IFRS.
În 2018, rezultatul final a fost afectat de amenda de 2,9 milioane de euro aplicată UNIQA Asigurări de Consiliul Concurenței.
"Principalul motor care a susținut această dezvoltare au rămas asigurările non-auto, cu o creștere de două cifre procentuale, comparativ cu aceeași perioadă din 2018. În ceea ce privește asigurările de viață, vânzările de produse tradiționale au fost, în continuare, cel mai important contributor la rezultatele pozitive ale companiei", au transmis cele două companii.
CITEȘTE ȘI Fondul Elliott Management al miliardarului "vultur" Paul Singer intră în acționariatul asigurătorului NN și cere schimbări în companiePe segmentul auto, asigurările facultative CASCO pentru clienții din zona retail au sprijinit, mai departe, creșterea profitabilă a companiei, în timp ce, pe segmemntul asigurărilor obligatorii de răspundere civilă (RCA), limitarea impactului asupra portofoliului a rămas prioritară.
“Anul în care UNIQA Asigurări a sarbătorit un deceniu de prezență în piața asigurărilor din România a fost, indiscutabil, anul în care ne-am bucurat de cele mai bune rezultate obținute de companie. Acestea sunt efectul unei strategii de creștere profitabilă aplicată cu consecvență și consolidată de-a lungul timpului", a declarat Franz Weiler, directorul general al UNIQA Asigurări.
Șeful UNIQA Asigurări de Viață, Valentin Coroiu, spune că anul 2019 a însemnat regândirea soluțiilor de asigurare furnizate de companie, proces care s-a văzut în cifrele obținute.
CITEȘTE ȘI PAID România se mută în America HouseLa finalul anului trecut, nivelul costurilor administrative ale UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de Viață s-a situat cu 3,3 puncte procentuale sub cel înregistrat în 2018.
UNIQA a introdus în cursul anului 2019 conceptul de asistent digital. Astfel, asistentul digital ANA a transformat notificarea daunelor pentru asigurarile CASCO și de locuință într-un proces simplu, durata medie a unei sesiuni fiind de 3 minute.
Asistentul digital de la UNIQA utilizează principii de "machine learning", accesând baze de date extinse și algoritmi de interpretare pentru a emite oferte de despăgubire bine documentate și corecte.
CITEȘTE ȘI Un startup local IT caută două milioane de dolari la un accelerator de business din San FranciscoPe parcursul anului 2019, serviciile de daune furnzate de UNIQA au trecut printr-un amplu proiect de digitalizare, prin implementarea unei platforme integrate de management al daunelor.
Grupul austriac UNIQA Insurance Group operează pe piața românească din 2008, prin UNIQA Asigurări. Doi ani mai târziu, UNIQA a început operațiunile pe piața asigurărilor de viață. Prezent în 18 țări și cu aproape 20.000 de angajați, UNIQA furnizează servicii de asigurări pentru 10,1 milioane de clienți.