Afacerile Orange România au scăzut, vânzări în regres din cauza crizei COVID-19

Afacerile Orange România au scăzut, vânzări în regres din cauza crizei COVID-19
scris 29 oct 2020

Orange România, liderul pieței locale de telecomunicații mobile, a consemnat în al treilea trimestru al anului o cifră de afaceri de 273,1 milioane de euro, în scădere cu 2,1% comparativ cu perioada 1 iulie - 30 septembrie 2019, pe fondul vânzărilor în regres din cauza crizei COVID-19, scădere pronunțată mai ales în ceea ce privește vânzările de echipamente.

În primele nouă luni, afacerile companiei au însumat 772,5 milioane de euro, de la 812,5 milioane de euro în perioada ianuarie - septembrie 2019, scăderea fiind de aproape 5%.

Urmărește-ne și pe Google News

La 30 septembrie 2020, operatorul furniza servicii mobile, fixe și TV pentru 10.613.176 de clienți, menținându-se la nivelul T3 2019.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra la finalul lunii septembrie 519.869 clienți, în ușoară scădere față de T3 2019, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 377.272 de clienți, în creștere cu 13% față de aceeași perioadă din 2019.

Orange câștigă contul telecom al Internelor CITEȘTE ȘI Orange câștigă contul telecom al Internelor

Dezvoltarea rețelei Orange a continuat și în perioada iulie – septembrie 2020, când 1.297 de noi localități au primit acces la conectivitate 4G+, pentru un număr de peste 845.000 de locuitori. Astfel, la finalul lunii septembrie, 63,84% din populația țării avea acces la viteze 4G+. Rețeaua 4G, la finalul celui de-al treilea trimestru, acoperea 98,99% din populația țării și 100% din cea urbană.

În contextul crizei sanitare și a creșterii nevoii utilizatorilor de a fi conectați online, consumul de date mobile a avut o creștere de 37% în T3 2020 comparativ cu T3 2019.

În august 2020, Orange a anunțat acoperire 100% 5G pentru București. În prezent, rețeaua Orange 5G este disponibilă în București și în alte 14 orașe, respectiv Bragadiru, Brașov, Chitila, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Măgurele, Otopeni, Ovidiu, Pantelimon, Popești-Leordeni, Predeal, Timișoara și Voluntari.

De asemenea, în trimestrul 3 al acestui an a continuat extinderea rețelei proprii de fibră optică, disponibilă la nivel național în 178 localități.

Șeful Netopia Payments pregătește intrarea pe noi segmente de piață CITEȘTE ȘI Șeful Netopia Payments pregătește intrarea pe noi segmente de piață

Digitalizarea accelerată a companiilor din perioada pandemiei și nevoia crescută de soluții IT a influențat și sectorul B2B. Veniturile pentru produsele IT&C furnizate de Orange Business Services au avansat cu 21% în comparație cu T3 2019, iar interesul mult mai mare pentru securitate cibernetică, în contextul mutării activității angajaților în online, a dus la o creștere de aproape 26% pentru soluția Business Internet Security.

Numărul clienților care au ales pentru operațiuni financiare Orange Money a continuat  să crească cu 60% în T3 2020 comparativ cu T3 2019, ajungând la 245.000 de utilizatori.

După numărul record de 1 milion de tranzacții atins în trimestrul anterior, tranzacțiile Orange Money au ajuns la un nou prag de 1,3 milioane în T3 2020. De asemenea, față de T3 2019, s-a dublat numărul de tranzacții cu cardurile de debit Orange Money, la peste 500.000.

La șase luni de la începerea crizei sanitare, trendul de alegere a soluțiilor digitale și a interacțiunilor online este în continuare ascendent. Numărul clienților care utilizează aplicația My Orange a crescut cu peste 20% față de trimestrul anterior, în timp ce comenzile din magazinul online Orange s-au dublat.

Orange România continuă capitalizarea Orange Money CITEȘTE ȘI Orange România continuă capitalizarea Orange Money

“Deși traversăm o perioadă de criză, cu multiple incertitudini, în al treilea trimestru al acestui an vedem o ușoară revenire a consumului. Comportamentele digitale nou formate în rândul clienților devin obișnuințe și sunt pe un trend ascendent. Orange Money a atins un nou prag de 1,3 milioane de tranzacții, semn că oamenii se îndreaptă din ce în ce mai mult spre aplicații mobile pentru servicii financiare. De asemenea, vedem o continuă creștere, de la începutul pandemiei, pe segmentul de business, în contextul în care companiile au nevoie de soluții diverse de IT&C. Al treilea trimestru din acest an a însemnat pentru Orange pași mari făcuți în direcția dezvoltării de produse și servicii din universul digital și 5G. Prin acoperirea 100% 5G a centrului economic al României, București, punem bazele pentru o infrastructură telecom care va susține viitorul economiei digitale și va revoluționa importante sectoare de business precum cele destinate orașelor inteligente, sănătate, media ori automotive” a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.

În 2019, Orange România a consemnat anul trecut o cifră de afaceri de 5,83 miliarde de lei, în creștere cu 1,4% față de 2018, iar profitul net s-a dublat, la 384,7 milioane de lei.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
orange
rezultate
afaceri