Afacerile Orange România, liderul pieței locale de telecomunicații, au atins 1,125 miliarde de euro în 2018, în creștere cu 5% față de anul precedent, pe fondul evoluție pozitive a serviciilor fix-mobil și a consumului de date mobile.
La 31 decembrie 2018, compania furniza servicii mobile, fixe și TV pentru 10.762.100 de clienți, în creștere cu 1,3% comparativ cu finalul T4 2017.
În intervalul octombrie-decembrie (T4 2018), Orange România a realizat o cifră de afaceri de 292 milioane de euro, în creștere cu 1,8% față de aceeași perioadă a anului 2017.
Serviciile fixe au continuat evoluția pozitivă din trimestrele anterioare. Astfel, la finalul lunii decembrie 2018, serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra peste 503.000 clienți, în creștere cu 27% față de T4 2017, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 287.000 de clienți, în creștere cu 53% față de aceeași perioadă din 2017.
CITEȘTE ȘI Orange lansează în România o tehnologie - premieră pentru întregul grup, care îmbunătățește calitatea convorbirilorRețea
În 2018, Orange a continuat investițiile în infrastructură, oferind acces la conectivitate 4G pentru încă 800.000 de locuitori din peste 1.700 de localități nou acoperite.
Totodată, operatorul și-a extins prezența 4G+ în peste 3.000 de noi localități și în 80 de orașe.
La finalul anului 2018, rețeaua 4G Orange acoperea 96,9% din populația țării și 100% din cea urbană.
"Apetitul clienților pentru date mobile a generat o creștere a consumului de 70% în T4 2018 comparativ cu T4 2017, o tendință ce este susținută prin investiții constante în extinderea rețelei și în menținerea calității serviciilor. Accesul la internet de mare viteză ajută la reducerea decalajului digital, în special în zonele rurale, contribuind inclusiv la dezvoltarea economică a acestor zone", se arată într-un comunicat al operatorului.
În noiembrie 2018, Orange a lansat prima rețea națională LTE-M (Long Term Evolution for Machines), cu acoperire în peste 3.000 de localități. Această tehnologie este dedicată proiectelor IoT (Internet of Things), prin intermediul ei urmând să fie conectate milioane de dispozitive.
CITEȘTE ȘI Orange România va contesta în instanță amenda de 14 milioane de euro primită de la Consiliul Concurenței: am stopat practicile comerciale înșelătoare ale unui furnizor de serviciiServicii financiare mobile
În noiembrie 2018, Orange Money a semnat un parteneriat strategic cu Visa. Ca urmare a dezvoltărilor aduse serviciului Orange Money, numărul de utilizatori a înregistrat o creștere de 59% în T4 2018 comparativ cu T4 2017, ajungând la peste 129.000 de clienți la 31 decembrie 2018.
"2018 a fost un an plin de provocări, în care, însă, am continuat să oferim clienților noștri servicii care răspund nevoilor acestora, la o calitate de top. Serviciile convergente au fost prioritatea noastră, motiv pentru care am creat pachete dedicate familiei, care acoperă nevoile de conectivitate și divertisment ale tuturor membrilor acesteia. În 2019, ne menținem angajamentul de a continua să inovăm și să investim în infrastructură, în dezvoltarea economiei - prin sprijinirea eforturilor de creștere ale startup-urilor și companiilor mari deopotrivă - și în generațiile viitoare, prin programe de educație digitală", a declarat Liudmila Climoc, directorul general al Orange România.