Un client Orange nemulțumit că este taxat suplimentar pentru roaming s-a dus la Protecția Consumatorului. Operatorul a primit amendă, dar a câștigat în instanță. “Clientul nu înțelegea ce a greșit."

Un client Orange nemulțumit că este taxat suplimentar pentru roaming s-a dus la Protecția Consumatorului. Operatorul a primit amendă, dar a câștigat în instanță. “Clientul nu înțelegea ce a greșit."
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 15 feb 2019

Orange România a obținut în instanță, în urma unei decizii definitive și irevocabile, anularea unui amenzi de 7.000 de lei aplicată în februarie 2018 de Protecția Consumatorului, în urma unei reclamații a unui client din Satu Mare, care s-a plâns instituției că liderul pieței de telefonie mobilă l-a taxat suplimentar pentru serviciile de roaming utilizate.

Compania de telefonie mobilă a contestat procesul-verbal la Judecătoria Satu Mare, care a admis cererea în septembrie 2018. Protecția Consumatorului a contestat hotărârea instanței, dar Tribunalul Satu Mare a respins cererea la începutul acestei luni.

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit motivării deciziei din septembrie 2018, un client din Satu Mare a încheiat în august 2017 un act adițional la un contract de abonament Orange România, prin care a dorit să beneficieze de prevederile Regulamentului European pentru serviciul roaming, aplicabile din 15.06.2017.

Orange, Telekom și Vodafone se unesc din nou și cer Guvernului anularea prevederilor din OUG 114 privind comunicațiile, atenționând că investițiile în rețele sunt reduse cu 100 milioane de euro, iar industria riscă să fie dezechilibrată CITEȘTE ȘI Orange, Telekom și Vodafone se unesc din nou și cer Guvernului anularea prevederilor din OUG 114 privind comunicațiile, atenționând că investițiile în rețele sunt reduse cu 100 milioane de euro, iar industria riscă să fie dezechilibrată

“La data semnării Actului adițional avea convingerea că a fost informat corect, complet, iar ca urmare cunoaște foarte bine condițiile contractuale. De fapt, reclamantul a fost indus în eroare, aceste beneficii fiind doar pentru călătorii ocazionale, în contract nefiind menționat în mod clar ce reprezintă politica de utilizare rezonabilă. Deși considera că el se încadrează în limitele abonamentului, deci a resurselor, a fost taxat suplimentar. A depus în acest sens reclamație online la Orange România pentru eventualele explicații, astfel: 23.11.2017 - fără răspuns, 29.11.2017 - fără răspuns. A depus și o treia reclamație în data de 11.12.2017 când, în sfârșit, Orange România a răspuns în data de 12.12.2017. În acest răspuns, reclamantul i se recomandă să încerce să folosească serviciile atât în țară, cât și în roaming, pentru a nu mai exista o diferență între consumul pe care îl înregistrează în țară și cel înregistrat în afara țării. Nu i se explică ce înseamnă resursele de roaming rezonabile și evitarea consumului abuziv”, se arată în motivare.

Nemulțumit de răspunsul operatorului, clientul a depus o reclamație la Protecția Consumatorului la 3 ianuarie 2018.

Orange România va contesta în instanță amenda de 14 milioane de euro primită de la Consiliul Concurenței: am stopat practicile comerciale înșelătoare ale unui furnizor de servicii CITEȘTE ȘI Orange România va contesta în instanță amenda de 14 milioane de euro primită de la Consiliul Concurenței: am stopat practicile comerciale înșelătoare ale unui furnizor de servicii

“Nu înțelegea ce a greșit mai ales că mesajul Orange (Cronos) din data de 23.11.2017 nu evidenția în vreun fel că ar fi folosit resursele abuziv. Astfel, „Până în data de 23.11.2017, ora 18:23, mai aveți 186 minute naționale și roaming SEE, 100 minute nat./intl. UE/roaming SEE, 6144 MB nat. din MB naționali și 2905 MB disponibili în roaming, internet național nelimitat, minute și SMS Orange nelimitat, SMS național și roaming SEE nelimitat, cost suplimentar 8 euro: 0,66 euro din min/sms roaming, 7,34 euro din internet roaming”. Deci conform informării mai avea disponibil, dar totuși are cost suplimentar. Acest răspuns nu a fost edificator pentru consumator, motiv pentru care a depus reclamație la C. J. P. C. Satu Mare în data de 03.01.2018”, se mai arată în motivare.

În prima parte a lunii februarie 2018, Protecția Consumatorului a sancționat Orange România cu amendă în cuantum de 7.000 lei pentru că a încălcat prevederile Legii 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii și armonizarea reglementărilor cu legislația europeană privind protecția consumatorilor.

O fostă reprezentantă de vânzări Orange România, cu evaluări constant bune și șef interimar de magazin, dar concediată după certuri cu șeful ierarhic, obligă compania s-o reangajeze, plus salarii restante CITEȘTE ȘI O fostă reprezentantă de vânzări Orange România, cu evaluări constant bune și șef interimar de magazin, dar concediată după certuri cu șeful ierarhic, obligă compania s-o reangajeze, plus salarii restante

“Din întreaga succesiune a faptelor, operatorul economic folosește o practică comercială incorectă, considerată ca fiind o omisiune înșelătoare, care în contextul prezentării situației de fapt, ținând cont de toate caracteristicile și circumstanțele precum și de limitele mijloacelor de comunicare utilizate pentru transmiterea informației, omite informații esențiale necesare consumatorului mediu ținând cont de context și luarea un ei decizii în cunoștință de cauză, altfel nu ar fi luat-o. Din cele prezentate, operatorul economic a folosit o practică considerată ca fiind o omisiune înșelătoare, încălcând prevederile art. 7 alin. (1) din Legea 363/2007, sancționată contravențional (…) cu amendă între 7.000 – 100.000 lei. Individualizarea amenzii s-a făcut conform prevederilor art. 17 din Legea 363/2007 și se aplică amenda contravențională de 7.000 lei. Totodată, în conformitate cu art. 13 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 363/2007 se propune încetarea practicilor comerciale incorecte”, se spune în motivare.

În septembrie 2018, Judecătoria Satu Mare a acceptat argumentele invocate de Orange România în privința contestării procesului-verbal de contravenție, care a arătat, printe altele, că a transmis clientului mai multe mesaje scrise (SMS) de informare privind condițiile de utilizare ale serviciului de roaming în statele din Spațiul Economic European.

Orange pierde procesul cu Fiscul pentru inducerea în eroare a clienților cu sintagma “nelimitat” CITEȘTE ȘI Orange pierde procesul cu Fiscul pentru inducerea în eroare a clienților cu sintagma “nelimitat”

“Instanța mai reține că pe parcursul relației contractuale petenta Orange România a informat constant clientul despre condițiile de utilizare a serviciului de roaming în spațiul SEE, respectiv faptul că resursele naturale se utilizează în acord cu politica de utilizare rezonabilă, limita de date în roaming SEE, condițiile în care se aplică tarifele în euro după consumarea resurselor, ori faptul că oferta de care beneficiază clientul este disponibilă numai pentru călătorii ocazionale”, se arată în motivare.

Orange România este cel mai mare jucător local de telefonie mobile, cu peste 10 milioane de clienți.

viewscnt
Afla mai multe despre
orange
protectia consumatorului
roaming
amenda
sanctiune