Interbrands, cel mai mare distribuitor de bunuri de larg consum (FMCG) local, parte din Sarkis Group International, a raportat pentru 2015 o cifră de afaceri de 731,3 milioane lei (162,5 milioane euro), în creștere cu 8,8% față de anul anterior, și un profit net dublu, de 30,2 milioane lei (6,7 milioane lei).
Interbrands este distribuitorul țigaretelor produse de British American Tobacco, al celor fabricate de Philip Morris, al produselor Procter&Gamble, Kotanyi, Henkel, Nestlé Nutrition, Tchibo, 3M, Comceh, Mondelez și Angelli.
Compania are 22 de parteneri, 3 centre logistice, o flotă de 1.470 mașini și peste 1.800 de angajați.
Anul trecut, Intrebrands a cumpărat compania de distribuție farmaceutică Europharm, de la grupul britanic GSK, tranzacție aprobată de Consiliul Concurenței în martie. Europharm Distribuție este una dintre cele mai importante companii locale de distribuție a medicamentelor (top 5), activă pe piața locală de peste 20 de ani (din 1994).
Achiziția Europharm marchează și intrarea Interbrands pe această piață, unde principalii competitori ai companiei vor fi Mediplus, Farmexim, Farmexpert și Fildas.
Totodată, Europharm va duce afacerile Interbrands spre pragul de 400 milioane euro.
Potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice, afacerile Europharm Distribuție au scăzut în 2014 cu aproape 10%, la 870,9 milioane lei (197 milioane euro), dar a trecut pe profit.
Potrivit unui comunicat al GSK remis în martie, perioada de tranziție va dura aproximativ șase luni, timp în care Europharm Distribuție va continua să fie administrată ca parte a grupului GSK.