Startup-ul Zanumi, o platformă care automatizează o parte din procesele financiare ale unei companii, în special cele legate de raportări, vizează atragerea unei runde de finanțare de la fondurile de investiții, însă abia după ce achiziționează primii clienți și stabilește parteneriate strategice cu business-uri din zona de servicii de contabilitate. Planurile de viitor ale companiei includ și scalarea pe piața internațională, în țările care folosesc standardele internaționale de raportare financiară (IFRS).
„Când am început acest business ne-am asumat ca în primii doi ani să autofinanțăm compania, acum suntem în al doilea an și deja ne uităm să vedem ce opțiuni avem. Ne dorim să luăm o investiție, tatonăm partea de fonduri de investiții, dar înainte de a lua această finanțare vrem să avem un pic de tracțiune în piață, respectiv să avem achiziția de primi clienți validată și stabilirea de parteneriate strategice. Targetăm companii de outsourcing din zona de servicii de contabilitate care să ne ajute mai mult pe partea de testare de produs”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Maria Pătrășcoiu, co-fondator Zanumi, startup înființat în urmă cu un an împreună cu Tudor Baștea, CTO al companiei.
Cei doi antreprenori vizează fondurile de investiții pentru că, pe lângă bani, acestea oferă și alte resurse necesare dezvoltării unui startup.
„Aceste fonduri vin de obicei și cu anumite resurse în termeni de knowledge, oportunități, contacte, care ne-ar putea ajuta mai mult și scala mai rapid produsul atât pe piața locală, cât și pe piața internațională. Pentru scalare ne-am gândit să o facem odată cu partea de finanțare, dar și cu partea de parteneriate cu companii de outsourcing care au prezență internațională, pentru că așa ne-ar ajuta să adresăm mai rapid specificul fiecărei geografii pe partea de raportare”, mai spune aceasta.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru scalarea internațională, startup-ul vizează țări care folosesc standardele internaționale de raportare financiară (IFRS).
„Contează foarte mult legislația. Însă mai important în zona de produs tech, este modul cum îl implementezi, pentru că partea de legislație o adresezi teoretic cu experți din piețele respective. Produsul nostru în momentul de față poate fi customizat și atunci efortul de implementare cu siguranță va fi mai ușor într-o geografie nouă, iar focusul va fi pe adresarea acelei diferențe legislative”, precizează Maria Pătrășcoiu.
Maria Pătrășcoiu și Tudor Baștea au înființat startup-ul cu scopul de a ajuta companiile să ia decizii informate cu privire la business-ul lor.
„Companiile, ca să reziste, trebuie să știe foarte clar în ce direcție trebuie să meargă, ce anume trebuie să facă și cum să-și urmărească indicatorii de performanță. Noi aici vrem să intervenim cu produsul nostru, să oferim un context prin care companiile pot să-și înțeleagă mai bine business-ul și să-și citească cifrele”, adaugă ea.
Pe viitor, startup-ul vrea să introducă și un modul de learning, pentru cei care nu au foarte multă expertiză în zona financiară.