Creșterea comerțului online din ultimii doi ani, generată în principal de criza sanitară, a contribuit destul de semnificativ în poziționarea retailerului eMAG pe primul loc în topul celor mai valoroase branduri românești, explică Mihai Bogdan, Managing Director al Brand Finance România, compania care a realizat clasamentul.
La finele anului 2018, Profit.ro a anunțat că grupul sud-african Naspers evaluează Dante Internațional, compania din spatele eMAG.ro, cel mai mare retailer local online, la puțin peste 1 miliard de dolari, printr-o operațiune de majorare de capital, plasându-și compania, strict în baza propriei evaluări, în categoria unicornilor, țintă pe care o urmărea de mai mulți ani. Un “unicorn” reprezintă o companie privată, de regulă un startup, evaluată la cel puțin 1 miliard de dolari.
„Conjunctura din ultimii doi ani care a schimbat puțin obișnuințele de consum - comerțul online fiind preferat de consumatori - și coroborat cu o scădere a veniturilor pentru Dacia a favorizat această schimbare istorică. Este prima oară când se întâmplă de când facem noi acest clasament. Așadar, eMAG a beneficiat de acest val adus de schimbările globale în ceea ce privește orientarea consumatorilor spre comerț online”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Mihai Bogdan, Managing Director Brand Finance România.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Grindeanu: Îmi doresc să păstrăm TAROM, dar pentru asta trebuie aplicată restructurarea. O companie de mărimea TAROM trebuie să aibă doar 600-700 de angajați și 90% să fie personal navigant. Au avut dublu, acum au cam 1.000!El adaugă că eMAG mai are încă potențial de creștere, mai ales că nu este cel mai puternic brand din punct de vedere al forței.
„Banca Transilvania este în mod notabil cel mai puternic brand românesc. Acest pilon al forței brandului ține de câțiva factori precum investiția în marketing, brand equity și performanța de business, iar eMAG are un potențial, care pe lângă îmbunătățirea veniturilor și indicatorilor financiare, poate să conducă la o creștere în viitor”, precizează acesta.
Brandul Dacia, continuă el, este posibil ca în viitorul apropiat să revină iarăși pe creștere.
„Dacia poate să beneficieze de niște îmbunătățiri, iar îmbunătățirea forței brandului împreună cu îmbunătățirea preformanței financiare să duca din nou la o revenire pe creștere a brandului”, mai spune Mihai Bogdan.
Investițiile în marketing reprezintă unul dintre pilonii principali pentru ca o companie să își crească forța brandului în piață.
„Trebuie făcute investiții și urmărite din punct de vedere al eficienței modul în care acestea se convertesc în indicatori pozitivi de brand equity”, subliniază el.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Ministrul Economiei: O fabrică de semiconductori nu vine de la sine, oferind teren, finanțare, facilități fiscale. Trebuie să te bați pentru așa ceva și asta vom face!Principala provocare a companiilor este de a crede în beneficiile unui brand solid, astfel încât să se axeze pe construirea acestuia și să facă investițiile necesare.
„E deja dovedit că firmele cu branduri solide au o evoluție mai stabilă, mai bună. În general, cresc mai mult decât media economiei naționale sau scad mai puțin decât media economiei naționale. Există această loialitate și această forță care, chiar și în situații extreme se dovedește viabilă. Și ăsta e primul pas. Dacă crezi în lucrul acesta atunci începi să investești. Și îți dă o justificare că investiția aceasta nu e un ban aruncat, ci e o investiție solidă”, mai spune Mihai Bogdan.