CM 2018, cea mai profitabilă din toate timpurile - Audiența globală va ajunge la 3,4 miliarde. FIFA, câștiguri de 6 miliarde de dolari

CM 2018, cea mai profitabilă din toate timpurile - Audiența globală va ajunge la 3,4 miliarde. FIFA, câștiguri de 6 miliarde de dolari
scris 15 iun 2018

Ediția de anul acesta a Cupei Mondiale ar putea fi cea mai profitabilă din toate timpurile. Analiștii se așteaptă ca, la nivel global, turneul final să fie urmărit de 3,4 miliarde de oameni, iar FIFA să aibă câștiguri de 6 miliarde de dolari.

CM 2018 a debutat joi cu meciul dintre țara gazdă, Rusia, și Arabia Saudită, încheiat cu scorul de 5-0.

Urmărește-ne și pe Google News

Cifrele audienței TV și a celei online, ale drepturilor de difuzare și sponsorizărilor sunt pe un trend ascendent. Potrivit documentelor financiare ale FIFA, scrie The New York Times, organizația va avea câștiguri de 6,1 miliarde de dolari în urma acestui turneu, cu 1,3 miliarde de dolari mai mult decât în cazul CM 2014, din Brazilia, și cu 10% mai mult decât previziunile sale, scrie News.ro.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Motivul îl reprezintă acordurile încheiate cu China. În timp ce profitul de pe urma transmisiunilor televizate este cu doar 2% mai mari decât planul FIFA - de 3 miliarde de dolari - acordurile de sponsorizare generează 1,65 de miliarde de dolari, cu 200 de dolari mai mult decât era prevăzut, în mare parte datorită contractelor încheiate cu mai multe companii chineze.

În urmă cu patru ani, doar o companie din China a sponsorizat Cupa Mondială. Anul acesta, 7 dintre cei 20 de sponsori ai turneului vin din această țară, în frunte cu Wanda Group, al cărei InFront Media deține drepturile media ale CM din 2018 și 2022 pentru 26 de teritorii asiatice.

Smartphone-ul pliabil al celor de la Samsung ar putea costa în jurul a 2.000 de dolari CITEȘTE ȘI Smartphone-ul pliabil al celor de la Samsung ar putea costa în jurul a 2.000 de dolari

În același timp, companii precum Johnson & Johnson, Castrol și Continental s-au retras din colaborarea cu FIFA, în urma anchetei lansată în 2015 privind corupția.

FIFA nu a mai semnat niciun nou contract de sponsorizare cu o companie din Vest din anul 2011, iar între partenerii pe termen lung ai turneului final se numără Adidas, Visa și Coca-Cola.

Referitor la audiența TV, CM 2018 urmează să bată orice record. Compania de cercetare GlobalWebIndex estimează că, în total, 3,4 miliarde de persoane vor urmări meciurile Cupei Mondiale, față de 3,2 miliarde, câte au urmărit partidele din urmă cu patru ani, citează The Hollywood Reporter.

Finala CM 2014, câștigată de Germania în fața Argentinei, a fost urmărită de peste 1 miliard de telespectatori.

Pentru această previziune, compania a făcut o cercetare ce a implicat mai mult de 80.000 de telespectatori din 40 de piețe importante.

În Europa, cele mai mari cifre de audiență vor fi înregistrate în Germania, Anglia, Franța și Spania. Cât privește Italia, care nu s-a calificat în turneu - prima dată în ultimii 60 de ani -, și aici este așteptat ca cifra audiențelor să fie destul de mare. Compania Mediaset, condusă de Silvio Berlusconi, care va transmite toate cele 64 de meciuri, a cumpărat drepturile pentru Italia și Spania pentru aproximativ 50 de milioane de dolari. Mediaset a primit drepturile de difuzare cu o reducere, după ce Italia nu s-a calificat, în noiembrie anul trecut.

Cupa Mondială 2018 se va încheia pe 15 iulie. La cea de-a 21-a ediția a CM participă 736 de jucători din 32 de țări. Brazilia luptă pentru a câștiga pentru a șasea oară trofeul, iar Germania, care a triumfat în 2014, pentru a-și apăra titlul.

viewscnt
Afla mai multe despre
cm 2018
fifa