Peste 14.000 de medici români au plecat în vestul Europei în ultimii 15 ani, mulți dintre aceștia trăgând însă în continuare “cu ochiul” la operațiile pe care le efectuează colegii lor rămași în țară și care, datorită tehnologiei IT, pot fi astăzi transmise live.
Atunci când își permit financiar, românii aleg să se opereze în străinătate, unde întâlnesc însă inclusiv medici români care continuă să învețe de la cei rămași în țară, urmărindu-le operațiile în direct, pe internet. Ceilalți pacienți, rămași în țară, au mari dificultăți în a alege spitalul în care să se trateze, neavând încredere în sistemul medical autohton.
Acum, datele oficiale aferente acestui an relevă că puțin peste 60% dintre români au încredere în medicii din România, inclusiv deoarece managerii din spitale nu au găsit soluții prin care să răspundă așteptărilor pacienților, dar și să își țină medicii în țară.
Exodul medicilor a început cu câțiva ani înainte de intrarea României în Uniunea Europeană, din 2007, și Guvernul anticipează că poate continua și în anii următori, cauza principală fiind nivelul redus al salariilor în raport cu munca depusă și responsabilitățile postului, la care se adaugă însă dotările spitalului și condițiile de muncă.
Spitalele își doresc să își păstreze medicii, dar foarte puține dintre acestea știu exact cum ar trebui să și procedeze. Iar și mai puține știu că există deja un instrument online care indică unui spital, printr-un raport detaliat, exact ce anume trebuie să facă pentru a crește.
Practic, o astfel de situație poate fi evitată astăzi printr-o metodă inovatoare, și anume un instrument online care, în funcție de răspunsurile dintr-un chestionar, indică unei firme, inclusiv unui spital, în doar câteva minute, exact locul pe care se află și, mai mult, unde anume și cum trebuie să mai lucreze concret pentru a crește.
Un chestionar detaliat care bifează toate aspectele unui business, de la dimensiunea companiei, industrie, caracteristicile afacerii, trecând prin provocările specifice mediului de afaceri, până la modul de lucru și de comunicare, soluțiile tehnice utilizate sau nivelul de mobilitate.
Cel mai mare spital privat din țară a apelat la acest instrument
La Ready Business Score, dezvoltat de Vodafone România, a apelat și Sanador, cel mai mare spital privat multidisciplinar din țară, cu laboratoare de analiză medicală și clinici conexe.
Spitalul a făcut testul online Ready Business Score pus la dispoziție de Vodafone și a înțeles mai concret nevoile sale de business și cum poate lua cele mai bune decizii pentru viitor.
"Oamenii se așteaptă ca problema să le fie rezolvată nu doar profesionist, ci și rapid, așa că și noi avem nevoie, la rândul nostru, de soluții profesioniste și rapide. De trei ani avem un partener care ni le oferă. Zi de zi, Vodafone ne-a oferit constant soluții specifice, adaptate activității noastre.
Un spital înseamnă situații de urgență, care trebuie susținute de un flux de comunicații continuu. Iar când tehnologia susține și pune în valoare dăruirea și expertiza noastră profesională, este extraordinar.
Ca director de spital este important să iei mereu pulsul a ceea ce se întâmplă. Chestionarul Ready Business Score de la Vodafone ne-a fost extrem de util.
Este important să fii conectat la realitatea actuală, dar și pregătit pentru provocări viitoare. Cu Vodafone, ca partener de încredere, am optimizat costurile și am crescut viteza de reacție în punctele cheie ale operațiunilor Sanador", afirmă directorul general al Spitalului Sanador, Doru Herghelegiu.
Ready Business Score este un instrument online de analiză cu ajutorul căruia patronul sau managerul unei firme poate evalua punctele forte și slăbiciunile afacerii, precum și gradul de adaptare la noua eră digitală și eficiența afacerii din acest punct de vedere.
Practic, cu Ready Business Score, managerii de companii, inclusiv de spitale, pot evalua cât de pregătită este afacerea lor pentru viitor din punct de vedere al infrastructurii si soluțiilor de comunicare utilizate.
Platfoma ready.vodafone.ro este accesibilă gratuit și presupune parcurgerea unui chestionar online, pentru completarea acestuia fiind necesare mai puțin de 15 minute.
Calculul scorului Ready Business Score ține cont de trei arii importante pentru orice afacere din perspectiva operatorului, respectiv agilitate operațională, conectarea angajaților și interacțiunea cu clienții.
La finalul analizei, utilizatorul platfomei ready.vodafone.ro primește un raport detaliat cu recomandări de soluții din cele trei arii menționate.
Platforma a fost lansată în octombrie 2016 și peste 3.000 de companii au completat deja chestionarul.