Filiala britanică a băncii Santander a distribuit din greșeală în ziua de Crăciun 130 de milioane de lire sterline (peste 150 de milioane de euro), bani pe care intenționează să-i recupereze, relatează AFP.
Pe 25 decembrie, din cauza unei "probleme tehnice", 75.000 de plăți electronice efectuate de circa 2.000 de clienți ai băncii au fost dublate în conturile beneficiarilor, a anunțat banca.
Tranzacțiile efectuate la dublu au fost direct debitate din conturile băncii și niciun client "nu a plătit din propriul buzunar, în niciun moment", a dat asigurări Santander, dând asigurări că lucrează "cu numeroase bănci din Regatul Unit pentru a recupera" sumele în cauză, scrie Agerpres.
Beneficiarii viramentelor erau în special angajați sau furnizori din anumite companii cliente ale Santander care și-au primit în consecință salariile sau plățile de două ori.
Viramentele s-au făcut în conturi din mai multe bănci britanice, ceea ce complică recuperarea fondurilor, potrivit The Times. Ziarul scrie că una dintre aceste instituții a declarat că este reticentă în a recupera banii dacă asta înseamnă expunerea titularului contului.
Santander a precizat că a "identificat rapid și corectat" o problemă de planificare la originea plăților eronate, adăugând că a deschis pe lângă băncile beneficiare "o procedură de remediere a unei erori bancare".
Filiala britanică a băncii spaniole Santander are 14 milioane de clienți și a realizat un beneficiu net de peste un miliard de lire sterline în primele nouă luni ale lui 2021, notează AFP.