Parisul a lansat cel mai ambițios proiect de modernizare de la cea realizată în urmă cu 150 de ani de Georges-Eugène Haussmann, care a înlocuit clădirile medievale din centrul capitalei franceze cu cele grandioase ce mărginesc în prezent bulevardele mari, relatează Bloomberg. Administrația metropolei vrea să cheltuiască peste 35 de miliarde de euro în următoarele două decenii pentru modernizarea suburbiilor și zonelor din jurul orașului.
Planul, prezentat pentru prima dată în 2008, vizează, practic, să conecteze suburbiile între ele și cu centrul orașului, scrie New.ro.
Proiectul a devenit mai urgent de când Parisul încearcă să se prezinte drept o alternativă la Londra pentru companiile globale, după votul britanicilor de a ieșit din UE. Deși acesta nu este un subiect de campanie, candidata naționalistă la președinție Marine Le Pen a spus că, din punctul său de vedere, planul este o povară excesivă asupra finanțelor publice.
“Acesta este anul când Grand Paris se ridică”, a declarat directorul agenției naționale însărcinate cu modernizarea sistemului de transport din cadrul proiectului, Philippe Yvin. “Suntem implicați într-o competiție internațională cu alte metropole pentru a atrage investiții”, a adăugat el.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Indicat de WikiLeaks ca generând mari probleme hackerilor CIA, Florin Talpeș a dezvăluit cum funcționează motorul de inovație al BitdefenderIMPULS PENTRU INDUSTRIA CONSTRUCȚIILOR
Cu un plan de construcții pe 15 ani pentru o rețea extinsă de transport, este un noroc neașteptat pentru industria construcțiilor, lovită în plin de criză. Vinci SA și Bouygues SA și-au unit forțele pentru un contract de 968 de milioane de euro pentru a construi o linie de metrou nouă. Cu un preț estimat de 5,7 miliarde de euro va fi cea mai costisitoare parte a planului.
Constructorii de trenuri și de sisteme de semnalizare Alstom SA și Siemens AG ar putea avea de câștigat, de asemenea.
“După cum se spune, când sectorul construcțiilor prosperă, totul prosperă”, a explicat șeful unei companii de lobby pentru industria cimentului, Raoul de Parisot. El estimează că proiectul va duce la o creștere a volumului de ciment comandant în regiune cu circa 10% în următorii 10-15 ani. Industria a scăzut cu 30% din 2007.
Chiar dacă Parisul va pierde în fața Frankfurtului sau Dublinului în atragerea de instituții după Brexit, cei 12 milioane de oameni care locuiesc și trăiesc în regiune au de câștigat de pe urma planului, la fel ca și Franța în ansamblu.
În regiune se află o cincime din populația țării, ce asigură circa o treime din Produsul Intern Brut.
EXTINDEREA METROULUI
În baza planului, 200 de kilometri de șine de metrou și 68 de stații vor fi adăugat sistemului de transport din capitală.
Au început lucrările la o linie nouă de metrou, numărul 15, ce va forma un arc care va uni 22 de suburbii din sudul Parisului și va reduce substanțial timpul petrecut în drum spre serviciu.
În plus, prin construcția de legături între oraș și suburbiile sale mai puțin bogate, proiectul speră să ajute și dezvoltarea economică.
Mai mult, Parlamentul francez a alocat 1,7 miliarde de euro pentru a dezvolta o nouă linie de tren care să lege Parisul de aeroportul Charles de Gaulle. Călătoria ar urma să dureze 20 de minute, jumătate față de durata actuală, ceea ce ar urma să atragă mai mulți turiști, speră autoritățile.
CITEȘTE ȘI Turoperator turc: Hotelierii turci, pentru un dolar, fac orice. În România, ospătarul nici nu zâmbeșteDEZVOLTARE ECONOMICĂ
“Grand Paris” include și planuri pentru vânzarea de terenuri deținute de primării către companii private, dacă acestea vor investi mai mult de șase miliarde de euro pentru a construi gări, porturi, piscine și zone de recreere în și în jurul capitalei.
Proiectul, pus la punct de fostul președinte Nicolas Sarkozy, a fost extins și mai mult de succesorul său socialist Francois Hollande. Oferă șansa creării de noi locuri de muncă pe măsură ce Franța încearcă să accelereze creșterea economică și să reducă rata șomajului, în prezet de 10%. Până acum, 4.000 de oameni lucrează la proiectele de extindere a sistemului de transport.