Compania japoneză Sony a anunțat joi că a vândut peste 40 de milioane de console PlayStation 4 (PS4), de la lansarea acestora în noiembrie 2013, iar până la finele anului fiscal în curs, care se încheie în martie 2017, compania speră să livreze încă 20 de milioane de unități, informează MarketWatch.
PS4 este cea mai de succes consolă pentru jocuri lansată până acum de Sony. Divizia de jocuri, care include PS4 este cea care a readus compania pe profit anul trecut și principalul motor de creștere pentru Sony.
Datele publicate de companii nu permit o comparație exactă, dar Sony a devansat în mod clar rivalul Microsoft de la lansarea consolelor PS4 și Xbox One în toamna lui 2013. Microsoft a încetat să mai prezinte datele privind vânzările de console Xbox One în rapoartele sale trimestriale, iar ultimele date oficiale sunt din luna noiembrie 2014, când Microsoft a informat că a vândut 10 milioane de exemplare.
Sony a înregistrat un profit net de 147,8 miliarde de yeni (1,3 miliarde de dolari) în anul fiscal 2015/2016, încheiat pe 31 martie, de la o pierdere de 126 miliarde de yeni anul anterior. Profitul operațional al diviziei de jocuri și servicii de rețea a crescut cu 84%, la 88,7 miliarde de yeni (785 milioane dolari), susținut de creșterea solidă a vânzărilor de console PS4 și software aferent acestora.