Singurul tip de smartphone care a înregistrat creștere de la an la în perioada sărbătorilor de iarnă a fost phablet-ul.
Conform firmei de cercetare Flurry Analytics, piața smartphone-urilor și a tabletelor a scăzut în perioada sărbătorilor, singura categorie care a fost pe plus fiind reprezentată de așa-numitele phablet-uri - telefoanele cu ecrane mari.
Cei de la Flurry Analytics au împărțit smartphone-urile în trei categorii, în funcție de dimensiunea ecranului: mici, cu diagonale sub 3,5 inch, normale, cu dimensiuni cuprinse între 3,5 și 4,9 inch, respectiv phablet-uri, adică smartphone-urile care depășesc 5 inch și se opresc la 6,9 inch pentru a nu se transforma deja în tablete.
Astfel, doar 1% dintre smartphone-urile vândute în perioada 19 - 25 decembrie 2015 au avut ecran sub 3,5 inch.
54% dintre utilizatori au preferat un smartphone ”normal”, dar și această categorie a înregistrat scădere făță de anul precedent, când ponderea a fost de 63%.
Phablet-urile au fost preferate de 27% dintre cumpărători, o creștere de 14 procente față de 2014. Este, de fapt, singura categorie care înregistrează creștere de la an la an.
Și tabletele, indiferent de dimensiunea ecranului, au scăzut în perioada sărbătorilor de iarnă de la 11% la 9%