Rezultatele din paginile Google ar putea avea link-urile colorate cu negru, în loc de albastru, schimbare de culoare care poate crește sau scădea traficul din Google pe care toate site-urile web se bazează.
Mai mulți utilizatori au remarcat și au postat imagini pe Facebook și Twitter cu o minoră dar potențial importantă schimbare de design pe care Google ar putea să o sufere pe viitor. Link-urile din paginile cu rezultatele căutărilor sunt negre, în loc să fie colorate în tradiționalul albastru.
Întrebați despre această schimbare, cei de la Google au declarat că este doar un experiment, ca multe altele pe care motorul de căutare le face, și că o decizie în sensul schimbării culorii link-urilor nu a fost încă luată.
Legenda spune că ”părintele internetului”, Tim Berners-Lee, a ales albastru pentru link-uri deoarece era cea mai închisă culoare, cu excepția negrului, la ora respectivă. Acesta, folosind culoare albastră, a dorit să scoată în evidență link-urile. Tot din acest considerent, până în urmă cu câțiva ani, link-urile erau subliniate.
Schimbarea culorii pentru link-urile din Google, dacă se va petrece, va fi mult mai mult decât o minoră modificare de design. Aceasta ar putea avea un impact asupra ratei de click-uri.
Link-urile negre, nemaifiind la fel de vizibile, ar putea, teoretic, să ducă la scăderea ratei de click-uri. Cu alte cuvinte, utilizatori ar putea accesa mai puține site-uri în urma căutărilor pe Google. Asta ar fi o veste foarte proastă pentru toate site-urile web, în special pentru cele care se bucură de un procentaj mare de trafic venit din Google.
În prezent, experimentul Google a fost observat de un număr limitat de utilizatori, atât pe desktop, cât și pe mobile. Cel mai probabil Google vrea să vadă ce impact are această modificare. Dacă trecerea la negru are implicații negative, aproape sigur Google va renunța la această schimbare.