Începând de astăzi, funcția Instant Articles a Facebook începe să fie disponibilă pentru toți utilizatorii de Android.
Instant Articles este un format nou de conținut pe Facebook. Articolele postate se încarcă instantaneu și conțin elemente multimedia avansate.
Facebook are deal-uri speciale cu peste 350 de publisheri din toată lumea, printre care se regăsesc nume mari precum The Guardian, Bild, The New York Times sau Wall Street Journal. Articolele se încarcă direct pe Facebook, fără a intra pe site-ul publicației. În schimb, Facebook împarte veniturile din reclame cu publisherii. Deocamdată, deși este o sursă suplimentară de venit pentru publisheri, o parte dintre aceștia s-au plâns că le scade traficul.
Până acum, Instant Articles era accesibilă doar unui număr restrâns de utilizatori de Android, fiind disponibilă tuturor utilizatorilor de iOS încă de acum două luni.
Deocamdată, numărul posturilor de tip Instant Articles care apar în feed nu este foarte mare. Publisherii trebuie să apeleze la un format special pentru aceste articole, diferit de cel standard folosit pentru materialele obișnuite.
Rămâne de văzut cum vor aprecia publisherii compromisul făcut pentru noua sursă de venit. De cealaltă parte, utilizatorii nu au decât de câștigat, formatul Instant Articles fiind și rapid, și plăcut ochiului.