Dintre marii producători de smartphone-uri, doar Apple și Samsung au realizat profit în al doilea trimestru din 2016.
În spatele strălucirii și a reclamelor, industria smartphone-uri ascunde multe eșecuri și pierderi. În fapt, conform unui raport realizat de Cannaccord Genuity, Apple și Samsung sunt singurii producători care realizează profit.
Apple a avut un profit operațional de 38% în Q2 2016, o ușoară creștere de la cele 37 de procente înregistrate, în aceeași perioadă a anului trecut.
Samsung, în schimb, a crescut profitul operațional de la 11% în Q2 2015, la 17% în ultimul trimestru. Creșterea Samsung este pusă pe seama succesului reprezentat de vârfurile de gamă de anul acesta, Galaxy S7 și S7 Edge,

În rest, toți ceilalți mari producători merg în pierdere sau, în cel mai bun caz, nu au profit. Microsoft, care a ajuns la o cotă de piață subunitară are o pierdere operațională de 22 de procente. La fel și HTC, cei doi fiind cei mai mari pierzători la capitolul profit operațional.
Lenovo, companie care deține brandul Motorola, pierde 10%, LG 5%, iar BlackBerry 3%. Sony a reușit să ajungă la 0% profit operațional, dar numai după ce nu a mai lansat niciun dispozitiv nou mai bine de un an.
Fără să releve schimbări majore față de ultimii ani, datele celor de la Cannaccord Genuity arată încă o dată cât de dificil este pentru producătorii de telefoane cu Android să obțină profit într-o piață supra-aglomerată unde sunt nevoiți să concureze aproape exclusiv la nivel de preț.
Totodată, se vede cât de importante sunt flagship-urile pentru diferențierea producătorilor. Practic, Samsung este singurul producător de telefoane cu Android care a reușit să-și construiască un brand puternic având la bază vârfurile de gamă din sera Galaxy S. Niciun alt producător de smartphone-uri cu Android nu a reușit acest lucru.