Pe lângă ofensiva împotriva extensiilor de blocare a reclamelor, YouTube mai încearcă să ademenească utilizatorii să se aboneze la Premium și cu jocuri online.
Abonații YouTube Premium au de acum acces la jocuri de tip arcade, după ce platforma a început să integreze o secțiune dedicată acestora.
Noua secțiune se numește Playables și este disponibilă, opțional, în aplicația mobilă și pe versiunea web a YouTube.
CITEȘTE ȘI WhatsApp și-a ales echipa de Formula 1 pentru prima sa sponsorizare în domeniul sportuluiCei pentru care a devenit deja disponibilă nouă secțiune au primit o notificare ce le indică să o activeze de la Settings dacă doresc să se și joace pe YouTube.
Pentru început, abonații au la dispoziție 37 de jocuri casual, de relaxare, precum Angry Birds Showdown. Acestea pot fi jucate fără a fi necesar ca utilizatorii să instaleze ceva suplimentar.
Strategia YouTube este similar, până la un punct, cu cea aplicată de Netflix deja de câțiva ani, cu mare deosebire că Netflix are gânduri serioase și vrea să lanseze inclusiv jocuri AAA, care chiar ar putea face diferența.
În schimb, YouTube încearcă să găsească facilități care să aducă un plus de valoare abonamentelor Premium, dincolo de ofensiva împotriva extensiilor de blocare a reclamelor.