Serviciul american de streaming a lansat un canal TV, pentru consumatorii care preferă să vizioneze conținut programat, în loc să selecteze singuri titlurile.
În mod ironic, serviciile video on demand, cele care erodează piața cablului TV, ar putea merge chiar bine pe modelul tradițional de televiziune - exact ceea ce vrea Netflix să testeze acum.
Din cauza dezamăgirii provocate de vizionarea unui film de slabă calitate, selectat cu așteptări și speranță de utilizator, acesta ajunge să se confrunte cu un sentiment de anxietate când se află, din nou, în fața listelor de conținut și încearcă să aleagă ceva.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Utilizatorul este pus în fața luării unei decizi, cu amintirea proaspătă a timpului pierdut în fața unui film care nu i-a plăcut și, uneori, sfârșește prin a naviga câteva minute în aplicație fără a alege vreun titlu.
În această situație, utilizatorul ar prefera ca în loc să se confrunte cu decizia alegerii unui film, să se uite pur și simplu la unul difuzat în mod programat de un canal TV. Probabil de aceea Netflix a început să difuzeze în Franța un canal pe care-l numește Netflix Direct.
Netflix Direct este disponibil online, în browser, abonaților din unele regiuni ale hexagonului, cu planuri de extindere în mai multe zone din Franța începând cu luna decembrie. Canalul difuzează conținut disponibil în cadrul serviciului de streaming, programat la fel ca în cazul unui post TV tradițional.
Compania americană a ales Franța ca prima țară în care să facă acest test tocmai pentru că mulți consumatori de aici preferă să vadă conținut programat în loc să-l aleagă singuri.
Nu este prima oară când Netflix caută o cale de a-și livra conținutul altfel decât prin decizia utilizatorului. În urmă cu trei luni, Netflix a lansat un buton Shuffle pentru televizoare, care redă aleatoriu un titlu, tot în ideea de a scăpa utilizatorul de povara deciziei.