Deși nu mai este la fel de prezent în media ca la început, Pokemon GO continuă să-și crească veniturile, ajutat acum și de pandemie, iar 2020 va fi cel mai bun an din istoria jocului.
În primele 10 luni ale lui 2020, Pokemon GO a atras peste 1 miliard de dolari, conform analizei făcute de SensorTower, cu 11% mai mult decât în întreg anul anterior și cu 30% mai mult decât aceeași în perioadă de 10 luni din 2019.
Pokemon GO a fost lansat în iulie 2016 și a câștigat în acel an 832 milioane de dolari. Anul următor a adus un regres, după ce veniturile s-au oprit la doar 589 milioane de dolari, însă, din 2018, veniturile jocului au crescut constant.
CITEȘTE ȘI Startup-ul Whoop, având un român printre fondatori, devine unicorn829 milioane de dolari au fost câștigați de Pokemon GO în 2018 și 902 milioane de dolari în 2019. În cei peste patru ani de când există, jocul celor de la Niantic a atras aproape 4,2 miliarde de dolari.
Android-ul aduce 78% din baza de jucători ai lui Pokemon GO, însă situația pe sursele de venit este mult mai echilibrată. Cu doar 22% dintre jucători, iOS reușește să genereze 46,6% din veniturile lui Pokemon GO.
În creșterea din acest an a veniturilor, un rol important l-a jucat pandemia și, mai ales, răspunsul Niantic la aceasta. Pokemon GO era, la origini, un joc bazat pe localizare, care determina jucătorul să se deplaseze pentru a găsi și prinde pokemoni.
Ca urmare a pandemiei, Niantic a schimbat regulile, iar prinderea pokemonilor se poate face acum și stând într-un loc. Astfel, Pokemon GO s-a urcat pe valul jocurilor care au profitat de izolarea socială, în loc să fie afectat de aceasta.
În primele 10 luni ale acestui an, Pokemon GO a fost constant pe al treilea loc în clasamentul jocurilor mobile după venituri, fiind devansat doar de PUBG Mobile și Honor of Kings, ambele deținute de Tencent.