Doar 6% dintre români practică sport cu regularitate, piața de fitness din România este estimată la 223 milioane euro

Doar 6% dintre români practică sport cu regularitate, piața de fitness din România este estimată la 223 milioane euro
scris 3 nov 2016

Deși frecvența practicării activităților fizice a crescut în ultimii ani, la fel și valoarea pieței de fitness/capita de la 5,1 euro în 2012 la 11 euro în 2015, doar 6% dintre români practică sport cu regularitate. 61% din populație nu practică sport, iar 18% face mișcare foarte rar, potrivit datelor 7card. Valoarea pieței de fitness din România este estimată la 223 milioane euro.

”Piața de fitness din România crește, în medie, cu 25% anual, chiar dacă tot același procentaj rămâne nefiscalizat, adică constituie piața gri. Putem spune că numărul centrelor de sport este în creștere, chiar dacă din totalul populației doar 6% dintre români practică sport. Suntem la coada Europei, un procentaj mai scăzut fiind înregistrat de Cehia și Polonia, ambele cu 5% din populație, respectiv Bulgaria, cu doar 2%”, spune Andrei Crețu, co-fondator Benefit Seven, deținătorul 7card.

Urmărește-ne și pe Google News

La nivel corporate, potențialul pieței de fitness este foarte mare, segmentul fiind subdezvoltat. Doar 3-5% dintre companii plătesc angajaților un abonament la un centru sportiv. Dintre acestea cele mai multe activează în domenii precum: IT, telecom, pharma, servicii profesionale, media si comunciare.

În același timp, 60% dintre firme au semnat un parteneriat cu un furnizor de servicii sportive, facilitând salariaților accesul la activități sportive, contra cost, însă la tarife negociate la nivel de grup. O mare parte dintre acest companii sunt din sectorul de banking, retail și automotive.

Saloanele de înfrumusețare și sălile de fitness atrag tot mai mulți clienți. Cât cheltuiesc aceștia lunar CITEȘTE ȘI Saloanele de înfrumusețare și sălile de fitness atrag tot mai mulți clienți. Cât cheltuiesc aceștia lunar

Peste 15% sunt firme cu capital românesc, iar 40% dintre ele desfășoară activități și în afara Bucureștiului. Excluzâd companiile cu sediile în Capitală, la nivel național,  doar 5% dintre angajatori includ printre beneficii și un abonament la un centru sportiv.  

Compania Benefit Seven, care deține 7card, a fost înființată în 2011 de Andrei Crețu, Iulian Cîrciumaru și Cătălin Ivașcu. În februarie 2016, Sodexo a preluat 20% din acțiunile Benefit Seven.

Compania a introdus în România conceptul de carduri unice cu acces concomitent la mai multe săli de sport și wellness. 

În 2015, Benefit Seven a înregistrat o cifră de afaceri de 1.8 milioane de euro, aproape dublu față de anul precedent.

În prezent, peste 16.000 de angajați folosesc activ 7card, estimările arătând că, până la finalul acestui an, numărul persoanelor va depăși 18.000 la nivel național, față de aproape 10.000 de abonați activi la sfârșitul anului trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
studiu
fitness
piață
valoare