SoftBank și-a vândut participația pe care o mai deținea la gigantul american Uber, conglomeratul japonez încercând să strângă numerar pe fondul pierderilor tot mai mari la divizia sa de investiții, transmite CNBC.
Vânzarea a avut loc după ce Vision Fund, vehiculul de investiții în tehnologie al SoftBank, a raportat o pierdere de 2.930 de miliarde de yeni japonezi (21,68 miliarde de dolari) pentru trimestrul încheiat în iunie, una dintre cele mai mari înregistrate vreodată, scrie News.ro.
SoftBank a spus că și-a vândut acțiunile Uber între aprilie și iulie, la un preț mediu de 41,47 dolari pe acțiune.
Potrivit SoftBank, costul mediu pe acțiune a fost de 34,50 dolari, așa că vânzarea participației la Uber a fost profitabilă.
Gigantul japonez nu a precizat duma obținută prin vânzarea Uber și nici dimensiunea participației vândute.
SoftBank a investit în Uber în 2018 și din nou în 2019, pentru a deveni cel mai mare acționar al său la un moment dat. Anul trecut, SoftBank a vândut aproximativ o treime din participația sa la Uber, potrivit CNBC.
Acum, SoftBank a vândut restul acțiunilor pe care le mai deținea la Uber.
Acțiunile Uber au fost tranzacționate luni în ușoară scădere.
În total, între aprilie și iulie, SoftBank a declarat că a înregistrat un câștig de 5,6 miliarde de dolari din totalul participațiilor vândute, inclusiv la Uber, firma imobiliară online Opendoor, compania de îngrijire a sănătății Guardant și gigantul chinez de imobiliare și brokeraj Beike.
Afacerile de investiții ale SoftBank Vision Fund au înregistrat pierderi în prima jumătate a anului, pefondul declinului puternic al acțiunilor tehnologice, deoarece inflația fulgerătoare a determinat băncile centrale la nivel global să majoreze ratele dobânzilor.