Vânzările mondiale ale constructorului auto german BMW au crescut în luna noiembrie cu 5,9%, până la 177.740 de unități, un ritm de peste două ori mai mic decât cel înregistrat de principalul rival, Mercedes-Benz, care ar putea deveni noul lider mondial pe segmentul automobilelor premium, potrivit Reuters.
În luna noiembrie, vânzările Mercedes-Benz au crescut cu 12,7%, până la 182.602 unități. În primele zece luni ale acestui an, firma cu sediul în Stuttgart a vândut 1,893 milioane de automobile, cu 3,8% mai multe decât BMW, scrie News.ro.
În 2015, constructorul bavarez a devenit liderul pieței auto premium, cu 1,91 milioane unități vândute, față de cele 1,87 milioane de automobile ale Mercedes-Benz.
Grupul german Daimler, din care face parte și brandul Mercedes-Benz, a obținut profit și venituri peste așteptări în trimestrul al treilea, datorită vânzărilor ridicate de automobile clasa E și de SUV-uri, dar și a efectului pozitiv al cursului de schimb valutar.
Astfel, grupul a obținut un profit net de 2,595 de miliarde de euro în trimestrul al treilea, în creștere de la 2,385 de miliarde de euro în urmă cu un an.
Profitul înainte de dobânzi, taxe și elemente excepționale(EBIT) a avansat cu 10%, la 4 miliarde de euro. Veniturile grupului au crescut cu 4% comparativ cu intervalul similar al anului trecut, la 38,6 miliarde de euro.