O agenție americană, care se află în negocieri cu Volkswagen în scandalul Dieselgate, și-a exprimat în instanță îngrijorarea în legătură cu pierderea sau distrugerea a peste 20 de telefoane mobile, care ar fi putut conține informații relevante pentru investigațiile privind încălcarea standardelor de mediu, informează Reuters.
Comisia federală pentru Comerț afirmă, într-un document depus în instanță, că nu a putut avea acces la 23 de telefoane, din cauză că acestea au fost declarate pierdute, care ar fi putut oferi informații suplimentare pentru ancheta privind încălcarea standardelor de mediu și trucarea testelor emisiiolor. O parte dintre telefoane, despre care Comisia bănuiește că ar fi fost distruse, au aparținut unor “persoane importante”, ceea ce reprezintă un semnal de alarmă.
În noiembrie, Comisia a anunțat că investighează încă din martie dacă producătorul auto german a distrus documente relevante pentru investigații.
CITEȘTE ȘI Scandalul emisiilor se extinde: Germania anchetează o potențială manipulare a noxelor la PorscheGrupul auto Volkswagen este implicat într-un scandal de proporții după ce agenția de mediu din SUA l-a acuzat că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a aproape 600.000 de vehicule diesel vândute în SUA. Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot (NOx), a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.
Volksawgen se află în mijlocul unor negocieri cu Departamentul de Justiție din SUA, Comisia de Comerț, agenția americană de mediu și avocați în vederea remedierii a 80.000 de mașini care polouează excesiv. Totodată. Grupul american este anchetat penal atât în SUA, cât și în alte state.
În iulie, VW a anunțat că va plăti 15,3 miliarde de dolari în SUA, suma incluzând 10 miliarde de dolari care vor ajunge la proprietari și fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice. Pe de altă parte, CEO-ul companiei, Matthias Mueller, a respins solicitările ca producătorul auto să despăgubească clienții europeni așa cum s-a întâmplat în SUA.
Totodată, în această toamnă, Volkswagen a ajuns la un acord cu dealerii auto din Statele Unite, cărora a acceptat le plătească 1,2 miliarde dolari ca să renunțe la procesele legate de modelele care trișează testele mediu și 175 de milioane de dolari avocaților americani care au dat în judecată grupul german în numele proprietarilor a 475.000 de automobile, care au instalate dispozitive pentru falsificarea acestor teste.