Compania românească Tremend, unul dintre cei mai importanți jucători independenți din domeniul ingineriei software din regiune, și-a anunțat planurile, la PROFIT NEWS TV, după ce a fost achiziționată de gigantul francez din domeniul publicității Publicis Groupe.
„Rămânem în management. Fiind o firmă de servicii, este important ca leadership-ul să rămână, să crească business-ul. Vrem să creștem și în România, și în regiune, până în 2025, la 2.500 de colegi. Sunt oportunități în România de a crește talent și de a livra proiecte din ce în ce mai mari. Chiar și zona de formare talent, de internship-uri ne interesează”, a spus Ioan Cocan, co-fondator Tremend Software, care consideră că piața muncii în domeniul IT este foarte competitivă.
Compania, înființată în 2005 de antreprenorii Ioan Cocan și Marius Hanganu, are clienți în 20 de țări de pe 4 continente, circa 700 de proiecte lansate în sectoare precum finanțe, bănci, telecom, auto, retail și servicii medicale, fiind unul dintre cei mai puternici jucători în industria IT europeană, și o echipă formată de aproximativ 650 de ingineri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tremend a raportat, în 2020, afaceri de peste 100 de milioane de lei (circa 21 milioane euro), iar pentru 2021, estimează afaceri de circa 30 de milioane de euro.
Cea mai mare provocare pe care o vede Ioan Cocan în momentul de față este creșterea business-ului la următorul nivel și de a realiza proiecte din ce în ce mai mari. Criza semiconductorilor, care afectează implicit și industria de IT, o vede mai degrabă ca pe o oportunitate
„Dezvoltarea afacerii e cel mai important lucru de rezolvat. În zona cipurilor văd mai degrabă oportunități, fiind o cerere foarte mare există și un interes foarte mare în această zonă. Cel mai important e să te adaptezi și dacă găsești și oportunități în aceste schimbări, cu atât mai bine”, a mai precizat acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Csilla Hegedüs, secretar de stat MIPE: Aproape tot PNRR va fi cheltuit de companii. Renegocierea nu este o opțiune. Când apar ghidurile pentru companiiLa începutul anului, grupul francez Publicis a achiziționat Tremend, care va deveni noul centrul global al Publicis Sapient, divizia de consultanță pentru transformarea digitală a companiilor. Tranzacția vine ca urmare a creșterii accelerate pe care compania a înregistrat-o în ultimii ani.
„Creștere care evident pe cont propriu devine mai dificilă și atunci am început un proces de identificare a unui partener. Sinergia a fost cu Publicis Sapient, compania tehnologică din grupul francez Publicis. E o companie veche din anii ‘90, înființată în campusul MIT, cu care credem că avem o potrivire foarte bună. Ei sunt lideri pe domeniul lor”, mai spune Ioan Cocan.