Producătorii de vin din România întâmpină tot mai multe dificultăți în ceea ce privește extinderea activității pe piețele internaționale, lipsa de sprijin din partea statului pentru industria vinicolă, mai ales de la debutul pandemiei, fiind printre cele mai importante motive.
„Sunt niște așteptări foarte mari din industrie în ceea ce privește accesarea unor volume mari pe piețele externe. Din păcate implicarea statului în continuare este minimă. Ca o consecință a pandemiei, aproape toate târgurile externe de profil au fost anulate și atunci contactele care existau în trecut au fost probabil pierdute sau nu au fost concretizate ultimile negocieri de dinainte de începerea pandemiei”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Ciprian Roșca, Director Comercial Cramele Recaș, cel mai mare exportator de vin din România, care și-a păstrat ritmul de creștere și în 2021, în pofida pandemiei.
În 2021, Cramele Recaș au vândut peste 50% din producție către piața de export.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Am reușit să ne reechilibrăm după Brexit astfel încât volumele ce au fost pierdute pe piața din Marea Britanie să le mutăm în special pe piața din Germania și Olanda”, precizează acesta.
Noul target pentru business-ul Recaș este să ajungă să vândă și din producția de vinuri premium pe piețele externe, o provocare de altfel având în vedere că România este în continuare văzută ca o țară de entry level.
„Sperăm ca odată ce și alți jucători vor intra lângă noi în acest segment, presiunea pe consumatorul extern să fie mai mare și să înțeleagă faptul că avem și vinuri de peste 10 euro în ofertă. E un deziderat la care lucrăm. Ne-am asumat din start faptul că vom intra cu vinuri entry level pe aproape orice piață urmând ca în decursul următorilor ani să generăm încredere și să ducem la o creștere a prețului mediu pe sticlă”, explică Ciprian Roșca.
Cramele Recaș au avut oricum momentul lor de glorie în 2010, când vinurile produse au fost listate în restaurantele lui Gordon Ramsay din Londra.
„A durat un singur an pentru că meniurile în afară sunt destul de dinamice, dar a fost un prim pas cu care am exploatat așa puțin piața de premium. Suntem conștienți de faptul că aproape orice distincție în partea superioară a concursurilor cu pedigree contează foarte mult în a ne lista. Strategia noastră a fost să intrăm pe entry level și apoi să construim încredere”, mai povestește executivul.