Românii cheltuiesc cei mai puțin bani pe asigurările de viață comparativ cu media celorlalte țări europene, RCA fiind principala preocupare a acestora în materie de asigurări.
„Un român cheltuie în fiecare an în medie circa 25 de euro pentru asigurări de viață, în timp ce media europeană este undeva la 1.100 de euro. În plus, țările din Uniunea Europeană investesc de șase ori mai mult în asigurările de viață, decât în cele auto. În România, de multe ori iubim mai mult mașinile decât propria viață sau propria sănătate”, spune, la PROFIT NEWS TV, Alexandru Ciuncan, Director General al UNSAR.
Însă, sunt și vești bune pentru industria de asigurări în primele nouă luni ale anului. Nivelul protecției financiare a crescut cu 22%, în timp ce primele brute subscrise pe zona de asigurări de viață au depășit nivelul de 2 miliarde de lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Rezultatele cercetărilor noastre au arătat că, în această perioadă marcată de pandemie, a crescut interesul românilor pentru tot ce înseamnă asigurări voluntare de sănătate, asigurările de locuințe și asigurările de viață. A crescut și valoarea indemnizațiilor care au fost plătite, a maturităților și a răscumpărărilor, cu 9% față de perioada similară a anului trecut”, mai spune executivul.
Potrivit acestuia, zona asigurărilor de viață merge din ce în ce mai bine, existând în acest moment peste 1,5 milioane de contracte de asigurare în vigoare.
„Însă numărul persoanelor asigurate este mult mai mare, pentru că unele, chiar multe dintre aceste polițe, sunt polițe de asigurări de viață de grup. Suntem pe drumul cel bun, chiar dacă viteza nu este neapărat cea pe care ne-o dorim cu toții”, continuă Alexandru Ciuncan.
Ponderea asigurărilor de viață din România este de doar 21%, comparativ cu media europeană, de 60%, însă apropiată de cea din țările Europei Centrale și de Est, unde media se situează la 31%.
„Nu suntem foarte departe si oricum e clar că există un potențial de dezvoltare important pe această parte. Asigurările sunt până la urmă o clasă de siguranță în fața riscurilor cu care ne confruntăm zi de zi”, subliniază acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Business-ul Sales Partner, fondat de soții Bîrsan, vizează extinderea în străinătate și 500.000 de euro investiții în dezvoltare. Cotă de piață de 18% în 2022Principalele motive pentru care România este în urma țărilor membre în ceea ce privește asigurările de viață sunt lipsa încrederii, a educației financiare, veniturile mai mici ale românilor, dar și stimulentele fiscale.
„Astfel de stimulente fiscale au fost folosite de Cehia, Germania, Franța, Bulgaria pentru a dezvolta industria de asigurări. De ce? Pentru că contactarea acestor protecții financiare reduce vulnerabilitățile populației. Aici statul are de câștigat până la urmă, pentru că există un potențial important să se reducă cheltuielile cu prestațiile sociale”, explică Alexandru Ciuncan, care consideră însă că, per total, industria arată mai bine decât acum câțiva ani.