Sphera Franchise Group, cea mai mare companie de food service din România, care operează francizele KFC, Pizza Hut și Taco Bell, în România, Republica Moldova și în regiuni din Italia, continuă extinderea lanțurilor de restaurante și are planuri să angajeze încă 1.000 de persoane până la finalul anului. Compania va mai aduce și 50 de lucrători din Asia, urcând la un total de 300 recrutați.
VEZI AICI POVESTEA SPHERA - CUM A AJUNS LA VÂRF PORNIND DE LA UN SINGUR RESTAURANT
Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, președinte al Universității Harvard și economist șef al Băncii Mondiale, cel care a anticipat actuala criză inflaționistă, deschide Gala Profit.ro. Premii speciale, într-un an special
„Trimestrul I al anului a fost afectat de restricții. Ridicarea restricțiilor de orar, de capacitate, a adus creșterea exponențială a vânzărilor. Cumva, ne-am întors la o stare de normalitate. Reversul a fost că au crescut costurile. Pe partea de food părerea mea este că inflația e mai mare de 15%. Am avut creșteri de prețuri la pui de circa 50% într-un an de zile. Toate ne-au afectat. Noi am încercat să negociem mai bine, să absorbim o parte din aceste creșteri, dar inflația va afecta consumatorii. Încercăm să compensăm prin oferte.
Vedem și că scumpirile la energie și gaze vor continua și a fost o surpriză faptul că în ultima OUG a Guvernului parte din industrii au fost scoase de la compensare sau plafonare. Și deja ne confruntăm cu niște facturi mai mari decât erau înainte, care n-au putut fi previzionate.
Dar, în principiu, vedem creștere în față, și continuăm să dezvoltăm. Avem în lucru peste 10 restaurante care vor fi deschise în maximum un an”, a anunțat, la PROFIT NEWS TV, Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Riscul este destul de pronunțat ca în anumite regiuni și în anumite perioade să se simtă o recesiune. În România, există risc de recesiune în prima jumătate a anului viitorEl adaugă că industria HoReCa se confruntă și cu probleme majore în ceea ce privește forța de muncă, fiind nevoie să importe angajați pentru a suplini deficitul de personal.
„Problema a început de prin 2005-2007, s-a acutizat și creste de la an la an. Din păcate, politicile guvernamentale nu ajută deloc în privința asta. Oamenii sunt cea mai mare resursă pe care o avem în cadrul companiei și ne străduim să le oferim cele mai bune condiții de muncă. Avem campanii de recrutare permanente, iar până la finalul anului vrem să mai angajăm încă 1.000 de oameni.
Am început să importăm forță de muncă din Asia. Avem 250 de persoane până acum și încă 50 care sunt în curs de a sosi. Și, probabil că o să continuăm în ritmul acesta, pentru a putea să ne dezvoltăm în continuare”, mai spune acesta.
Despre comportamentul consumatorilor, Călin Ionescu afirmă că s-a schimbat semnificativ în ultimii ani, fiind mai atenți la calitatea produselor și serviciilor pe care le achiziționează și observă în rândul acestora o mai mare apreciere a ofertelor.
Consumatorul român are, în general, o preferință pentru brandurile internaționale, pentru brandurile mari, puternice. Pe partea de restaurante, apreciază calitatea produsului, serviciului, apreciază ofertele. Și, într-adevăr, comportamentul lui s-a schimbat de-a lungul timpului.
„Noi continuăm să inovăm, să ridicăm standardele de operare, încercăm să fim tot timpul lideri de piață. Investim mult în remodelarea restaurantelor, în diversificarea opțiunilor de comandă, digitalizare, angajați, furnizori, astfel încât lanțul de aprovizionare să fie cât mai sigur.
Consumatorul român este foarte atent la ceea ce cumpără. Astfel că noi investim foarte mult și în siguranța alimentară, avem standarde ridicate în toate bucătăriile noastre. Și, în felul ăsta, să ne putem diferenția de competiție”, precizează el.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Ștefan Gadola, Fondator Energobit: Prețurile la energie și gaze s-au mărit nejustificat. Sunt foarte mirat de ce Consiliul Concurenței n-a intrat peste eiSphera Franchise Group este listată pe piața principală a Bursei de Valori București încă din anul 2017. În prezent, compania operează 174 de restaurante în toate cele trei piețe în care activează și are circa 5.300 de angajați.
„Povestea de succes a început însă în 1994. Atunci s-a deschis primul restaurant Pizza Hut la parterul hotelului Sheraton (fostul hotel Dorobanți). Este primul lanț de restaurante occidental care s-a deschis în Romania. A fost un succes de atunci. Ulterior, în 1997 s-a deschis primul KFC, iar în 2017 am deschis primul Taco Bell în România. Între timp am deschis în Republica Moldova, în 2017 în Italia, acum avem 20 de KFC-uri în diverse zone din Italia.
Pizza Hut a contribuit la dezvoltarea pieței de restaurante și cumva a impus niște standarde la vremea aia în România, care cumva nu existau. Suntem pionieri ai acestei industrii după revoluție. Suntem cel mai mare grup de food service din România, un jucător regional, o companie solidă, bazată pe dezvoltare”, mai spune Călin Ionescu.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Călin Ile, Președintele FIHR: Mulți dintre hotelieri și-au exprimat deja intenția de a închide sau de a-și reduce activitatea pe perioada iernii din cauza costurilor la energie și gaze. Evenimentele, dacă continuă în acest ritm, vor fi salvListarea la bursă, continuă el, a fost o recunoaștere a performanțelor obținute până în acel moment.
„În momentul în care ești listat, deja ești transparent, investitorii, partenerii au mult mai multă încredere în tine. Pe de altă parte, ești într-un mediu care este reglementat, în felul acesta nu există dubii că s-ar întâmpla ceva. N-ai cum să te abați de la reguli”, adaugă acesta.