Chiar dacă cel de-al doilea mandat de președinte al SUA al lui Donald Trump este considerat o veste proastă pentru economia chineză bazată pe exporturi, există cel puțin un sector al economiei care a beneficiat de pe urma victoriei lui Trump, și anume producătorii de Trump merchandise, informează cotidianul South China Morning Post.
În prezent, există peste 1.000 de produse cu imaginea sau sloganele lui Trump, de la articole de îmbrăcăminte și până la figurine, steaguri, șosete și multe altele, disponibile pe platforma de shopping online Amazon. Unul din cele mai bine vândute articole este o șapcă roșie inscripționată cu sloganul "Make America Great Again", care a devenit sinonimă cu imaginea lui Trump. La un preț de 19,99 dolari, peste 10.000 de bucăți au fost vândute în ultima lună, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
O mare parte din aceste articole promoționale vin din Yiwu, o regiune din estul Chinei. Această zonă este considerată unul din cele mai mari centre de producție și comercializare pentru mărfuri de mici dimensiuni, chiar dacă Trump și-a petrecut o mare parte din primul său mandat la Casa Albă pentru a majora tarifele pentru produsele chineze.
"Anterior, aveam doar câteva comenzi pentru produse cu Trump în fiecare zi pe Amazon. Dar în noaptea în care au fost anunțate rezultatele alegerilor americane, vânzările mele au explodat până la peste 3.000 de comenzi într-o singură noapte", spune Ricky Luo. În doar două zile, comenzile din SUA și Japonia i-au adus lui Luo și echipei sale vânzări de peste 20.000 de dolari. În plus, marjele de profit sunt și ele mari. Luo cumpără șepcile Trump pentru 0,56 de dolari bucata de la producătorii din China și le vinde cu 9 dolari în SUA.
La rândul său, un antreprenor specializat în sprijinirea companiilor chineze să își vândă produsele pe piețele externe a declarat că, după ce Trump a câștigat alegerile din SUA, a primit de zece ori mai multe solicitări din partea unor traderi din regiunea Yiwu decât înainte de alegeri.
Analiștii susțin că există pericolul unei noi escaladări a disputelor comerciale între Beijing și Washington în cel de-al doilea mandat al lui Trump. În campania electorală, Trump a vorbit de impunerea unor tarife de 60% la importurile de produse chineze.