Sephora, brand de produse pentru înfrumusețare al LVMH, își vinde filiala din Rusia directorului general local al lanțului de magazine, a anunțat compania franceză, alăturându-se unui flux de companii occidentale care părăsesc această țară din cauza invaziei ruse în Ucraina, transmite Reuters.
Sephora, care are 88 de magazine în Rusia, cu 1.200 de angajați, va funcționa acum sub brandul ”Ile de Beaute”, lanț local pe care l-a cumpărat în 2016, la câțiva ani după o investiție inițială, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Lanțul de retail a început să includă magazinele din Rusia sub bannerul Sephora în 2018 și încă era în curs de a face acest lucru, când pandemia globală a lovit în 2020.
Magazinele retailerului de frumusețe din Rusia au fost închise de la începutul lunii martie, când LVMH și alte companii de produse de lux au anunțat că își suspendă operațiunile în țară ca urmare a invaziei Rusiei în Ucraina.
LVMH a declarat în martie că are un total de 124 de magazine și 3.500 de angajați în Rusia.
Principalele branduri europene de lux, Burberry, Hermes, Richemont, proprietarul mărcii Cartier, Kering și Chanel și-au închis temporar magazinele din Rusia după invazia din Ucraina, care a determinat un val de sancțiuni din partea Statelor Unite și a Uniunii Europene.
Sephora a spus că înțelegerea, care va deschide calea pentru redeschiderea lanțului de magazine, este supusă autorizației antitrust. Compania nu a dezvăluit prețul tranzacției.
Planurile pentru o lege care să permită Moscovei să sechestreze activele întreprinderilor străine și să impună sancțiuni penale au determinat unele companii să-și accelereze plecarea, cum ar fi Nike, care a decis să plece luna trecută, după suspendarea operațiunilor în martie.