Furnizorul suedez de plăți și soluții de retail banking Klarna a atras o nouă investiție importantă pentru dezvoltarea afacerii, însă la o evaluare cu 85% sub cea obținută la runda precedentă de finanțare, de aproape 46 miliarde de dolari.
Fintech-ul suedez, care oferă cumpărătorilor opțiunea de a plăti la o dată ulterioară achizițiile online, a atras 800 milioane de dolari de la investitori noi și existenți, la o evaluare post-investiție de 6,7 miliarde de dolari.
Klarna își pierde astfel titlul de cel mai valoros unicorn european, obținut în martie anul trecut și consolidat în vară, când evaluarea companiei a atins un vârf de 45,6 miliarde de dolari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ajustarea evaluării urmează o traiectorie similară sectorului, potrivit companiei, care precizează că noua investiție vine “în contextul celui mai rău set de circumstanțe care a afectat piețele bursiere de la cel de-al Doilea Război Mondial încoace: inflație ridicată, rate ale dobânzii în creștere, temeri tot mai mari de recesiune, efectele secundare ale primei pandemii de după 1918, tensiuni asupra comerțului cauzate de întreruperea lanțului de aprovizionare, creșterea prețurilor la gaze și, în special în Europa, dislocările cauzate de războiul din Ucraina”.
Noile fonduri au fost atrase de la investitori existenți, printre care Sequoia, fondatorii companiei, Bestseller, Silver Lake și Commonwealth Bank of Australia, precum și de la investitori noi, inclusiv de la Mubadala Investment Company, fondul suveran al Emiratelor Arabe Unite, cu active de 284 de miliarde de dolari, și Canada Pension Plan Investment Board (CPP Investments), care gestionează active de peste 539 miliarde de dolari canadieni.
Runda de finanțare va continua timp de câteva săptămâni cu o ofertă destinată investitorilor minoritari, astfel că valoarea totală a investiției ar putea depăși 800 milioane de dolari.
Fondată în 2005 de Sebastian Siemiatkowski, Niklas Adalberth și Victor Jacobsson, Klarna oferă cumpărătorilor posibilitatea să plătească achizițiile făcute online la o dată ulterioară, inclusiv în rate, pe principiul “cumperi acum și plătești mai târziu”, precum și servicii de retail banking.
Fintech-ul suedez este prezent pe piața românească de e-comerț din 2021, momentan printr-un serviciu de comparare produse adresat companiilor.
Compania are parteneriate cu 400.000 de comercianți, printre care H&M, Adidas, IKEA, Nike, AliExpress, Sephora, Spotify, Lufthansa și KLM, fiind activă în 18 țări.
Printre investitorii Klarna se mai numără Visa, Dragoneer Investment Group, Ant Group, precum și rapperii americani Snoop Dogg și A$AP Rocky.