Aceste proceduri permit aeronavelor să aterizeze chiar și în condiții de vizibilitate redusă, urmând o rută pre-planificată prin utilizarea GPS.
În prezent, pe majoritatea aeroporturilor din Grecia, piloții navighează doar cu ajutorul semnalelor radio provenite de la stațiile terestre.
Grecia ar fi trebuit să aplice sistemul PBN pe toate aeroporturile încă din martie 2024, însă acesta este pe deplin operațional doar pe aeroportul din Atena și parțial pe aeroporturile din Iraklio și Mykonos.
Potrivit Comisiei, Grecia nu a publicat procedurile PBN la 44 de capete de pistă, ceea ce o plasează în afara obligațiilor asumate.
Executivul european susține că implementarea PBN ar fi îmbunătățit siguranța, eficiența și capacitatea traficului aerian. Decizia vine după o procedură de infringement începută în 2024, în cadrul căreia autoritățile de la Atena au transmis răspunsuri considerate incomplete.
Presa grecească notează că doar aeroportul din Atena are proceduri PBN complet operaționale, iar implementarea este parțială în Iraklio și Mykonos. Conform informațiilor publicate de Ekathimerini, autoritățile aviatice din Grecia continuă să se bazeze predominant pe sisteme tradiționale de navigație radio, în timp ce standardele europene solicită trecerea la proceduri moderne bazate pe GPS:
Comisia precizează că zborurile rămân sigure, dar insistă că întârzierea aplicării PBN afectează calitatea managementului traficului aerian și alinierea Greciei la regulile comune ale aviației europene.
Grecia rămâne una dintre cele mai populare destinații externe pentru români, fiind adesea pe locuri fruntașe în preferințele de vacanță. Peste 1,4 milioane de români au vizitat Grecia anual în 2023, potrivit statisticilor. Majoritatea recurge la zboruri.
















