Europarlamentar bulgar: Întârzierea admiterii noastre în Schengen se datorează intereselor Germaniei și Țărilor de Jos / ”Dacă Bulgaria și România sunt în Schengen, cele mai mari porturi europene din Europa vor deveni Constanța, Varna și Burgas, Pireu și Salonic”

Europarlamentar bulgar: Întârzierea admiterii noastre în Schengen se datorează intereselor Germaniei și Țărilor de Jos / ”Dacă Bulgaria și România sunt în Schengen, cele mai mari porturi europene din Europa vor deveni Constanța, Varna și Burgas, Pireu și Salonic”
scris 24 nov 2023

Europarlamentarul bulgar Anghel Djambazki (VMRO/Grupul Conservatorilor și Reformiștilor Europeni din Parlamentul European) susține că întârzierea admiterii Bulgariei în Schengen se datorează intereselor Germaniei și, într-o oarecare măsură, ale Țărilor de Jos.

Potrivit acestuia, Germania nu dorește să-și impună dreptul de veto, însă găsește alte țări care să o facă. „Este un vechi truc politic, celebru în relațiile internaționale. Când ai un rol principal undeva, cum este cazul Germaniei, nu este bine să fii tipul rău, așa că găsești pe altcineva care să o facă în locul tău. Este exact cazul Austriei. Austria are o problemă cu migrația, însă principala problemă a Austriei legată de migrație este Germania, nu Bulgaria”, a explicat Djambazki, citat de Novini și preluat de Agenția de presă Rador.

Urmărește-ne și pe Google News
Traficul de date mobile în Europa se va tripla până în 2028 CITEȘTE ȘI Traficul de date mobile în Europa se va tripla până în 2028

Potrivit europarlamentarului bulgar, Germania nu s-a descurcat cu migranții, așa cum declarase anterior. „Inundarea Europei cu migranți care susțin Palestina împotriva Israelului în acest moment, ceea ce este o problemă uriașă și un șoc imens pentru ei, se datorează comportamentului german și nu are nimic de-a face cu Bulgaria”, a adăugat Djambazki, precizând că migranții ilegali care intră în Austria nu au trecut prin Bulgaria. „Un număr mic dintre aceștia s-a deplasat prin Ungaria pe ruta Balcanilor de Vest, care este finanțată de organizații neguvernamentale care plătesc traficanții.

Europarlamentarul a susținut categoric că motivul pentru care Bulgaria se află în afara Schengen este financiar și de transport, iar obiectivul este ca porturile din vest să funcționeze ca și până acum. „Dacă Bulgaria și România sunt în Schengen, cele mai mari porturi europene din Europa vor deveni Constanța, Varna și Burgas, Pireu și Salonic, pentru că drumul mărfurilor se va scurta și vor ajunge în Europa de Vest în șapte-opt zile. În timp ce pentru acostarea în porturi precum Rotterdam, Copenhaga, sunt necesare încă două săptămâni.

Menținând Bulgaria și România în afara Spațiului Schengen, calea mărfurilor este întârziată din cauza așteptării la granițele de intrare-ieșire ale ambelor țări. Aceasta costă Bulgaria 100 de milioane de euro pe an daune directe numai pentru transporturi, fără a lua în calcul celelalte afaceri conexe. Iată explicația cea mai simplă și absolut adevărată”, a subliniat Anghel Djambazki.

viewscnt
Afla mai multe despre
bulgaria
romania
schengen