Grozdan Karadjov, vicepremier bulgar și ministru al Dezvoltării Regionale, a anunțat că statul vecin pregătește un nou coridor cu autostrăzi care să aibă conexiune cu Bucureștiul și porturile elene Alexandroupolis și Salonic, transmite 24Chasa, citată de Rador.
Coridorul de la București la porturile grecești va fi combinat cu o linie de cale ferată, proiectul fiind indicat ca prioritar pentru UE, care îl poate cofinanța.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacă România și Bulgaria nu își construiesc autostrăzile, există o alternativă prin Macedonia de Nord și ambele țări vor fi ocolite de fluxurile de transport, a atenționat Karadjov.
El a anunțat, de asemenea, un alt nou proiect, respectiv o autostradă de la Ruse la Veliko Tîrnovo, care, conform planurilor, urmează să fie finalizată până în 2028.
Karadjov a prezentat și prioritățile apropiate ale Guvernului de la Sofia - finalizarea autostrăzii Hemus până în 2027, finalizarea autostrăzii Vidin-Botevgrad în doi ani și jumătate, finalizarea autostrăzii Europa.
CITEȘTE ȘI Investitorii străini pariază pe RomâniaÎn următorii trei ani va fi lansată autostrada Marea Neagră, care va lega portul românesc Constanța de Varna și Burgas, cu continuare spre Istanbul.
Ministrul adjunct al Transporturilor, Ilia Iliev, a vorbit la rândul său despre linii de mare viteză de peste 200 kilometri pe oră și despre o călătorie de 3 ore până la București și de la Sofia la Varna.
Iliev spune că ministerul va discuta cu omologii săi greci. Vor fi studiate posibilități pentru linii de mare viteză pe direcția București-Sofia-Kulata în direcția Atena.
„Ne vom îndrepta eforturile și în direcția Varna. Astfel, sunt șanse mari ca pe viitor distanța Sofia – Varna, Sofia – București să fie luată în cel mult trei ore”, a spus Iliev. Europarlamentarul Petăr Vitanov a subliniat că UE introduce noi standarde, printre care o viteză de 160 km/h pentru transportul de pasageri și 100 km pentru transportul de marfă. Realizarea proiectelor feroviare este o mare oportunitate pentru Bulgaria de a ieși din rolul unei țări periferice, a spus Vitanov.