Constructorul italian de automobile sportive Ferrari a anunțat că profitul său operațional va crește în acest an, după un an 2021 cu rezultate financiare solide și un număr record de 11.155 de autovehicule livrate, transmite Reuters.
Firma controlată de familia Agnelli mizează în acest an pe un rezultat EBITDA cuprins între 1,65 și 1,70 miliarde de euro, în creștere față de unul de 1,53 miliarde de euro înregistrat în 2021. Rezultatul de anul trecut a fost în linie cu prognoza de 1,52 miliarde euro furnizată anterior de Ferrari și reprezintă o creștere de 34% comparativ cu 2020, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tot anul trecut, Ferrari a înregistrat o marjă de profit operațional record de 35,9%, o cifră de afaceri de 4,271 miliarde de euro, în creștere cu 23,4% comparativ cu 2020 , și un profit net de 833 milioane de euro, în creștere cu 37% față de anul precedent.
"Am gestionat cu atenție un nivel impresionant al comenzilor, în linie cu strategia noastră de a urma o creștere controlată și a păstra exclusivitatea mărcii", a informat Benedetto Vigna, care în luna septembrie a anului trecut a fost numit în postul de directorul general la Ferrari.
Anul trecut, numărul autovehiculelor livrate de Ferrari a crescut cu 22,3%, până la 11.155 de unități. Toate regiunile au înregistrat ritmuri de creștere de două cifre, susținute de vânzările solide de modele cu motoare de 8 cilindri, inclusiv familia F8 precum și Ferrari Roma și modelul hibrid SF90 Stradale. Livrările în China, Hong Kong și Taiwan aproape s-au dublat comparativ cu 2020.
Și alți producători de automobile de lux au înregistrat rezultate record în pofida pandemiei globale de coronavirus. De exemplu, Rolls-Royce, o divizie a grupului german BMW, a informat anterior că vânzările sale au crescut cu 49% în 2021 până la un număr record de 5.586 de autovehicule. Similar, constructorul german de automobile sportive Porsche, o divizie a Volkwagen, a livrat peste 300.000 de vehicule anul trecut, cu creșteri în toate regiunile, în special în SUA, în timp ce China și-a consolidat poziția de cea mai mare piață pentru constructorul auto german.