Faptul că statul va acorda și anul viitor vouchere de vacanță va conduce la un plus de turiști pe litoral de peste 300.000 de români, iar încă pe atât vor vrea să meargă la mare, dar nu vor mai găsi locuri disponibile în capetele de sezon, în condițiile în care în vârf de sezon hotelurile sunt, oricum, pline, potrivit estimărilor Litoralulromesc.ro, specializată în vânzarea de vacanțe în stațiunile românești de la malul Mării Negre.
Din datele disponibile, pe litoral ajung anual în jur de 1,3-1,4 milioane de turiști, iar majoritatea celor 1,2 milioane de bugetari care primesc tichete de vacanță vor să ajungă, de asemenea, în strațiunile românești de la Marea Neagră. Chiar dacă o parte importantă dintre cei peste 1,3 milioane de români care ajung la mare sunt bugetari care s-ar fi dus în aceste concedii și fără vouchere, din estimările litoralulromanesc.ro mai mult de jumătate dintre cei care primesc tichete n-ar fi ajuns pe litoral fie pentru că nu și-ar fi permis financiar, fie ar fi ales destinații externe.
Chiar dacă în acest an voucherele s-au acordat târziu, iar cei care le-au primit au ratat luna iunie, când vacanțele la mare sunt mai ieftine, și, cel mai important, au ratat ofertele early booking puse în vânzare încă din toamna anului trecut, tot s-a simțit o creștere a numărului de turiști cu peste 10% față de anul trecut, ceea ce înseamnă în jur de 150.000 de români care au ajuns la mare doar datorită voucherelor de vacanță.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"S-a ajuns ca în luna august și în prima parte a lunii septembrie agențiile și hotelurile de pe litoral să fie asaltate de cereri pe care nu le-au putut onora. Doar agenția litoralulromanesc.ro, care a vândut în această vară mai mult de 75.000 de vacanțe la mare, s-a văzut în situația de a nu mai putea găsi locuri pentru alți 20.000 de turiști. Din estimările noastre, la nivelul întregului litoral au rămas, în acest an, pe dinafară sute de mii de români", a declarat Ionut Nedea, CEO al Litoralulromanesc.ro .
În acest context, reprezentanții agenției se așteaptă ca anul viitor numărul de turiști pe litoral să fie cu peste 300.000 mai mare decât în 2018, creșterea mare urmând să aibă loc în capetele de sezon.
"Acum, principala problemă pe litoral nu e să trimiți un număr mai mare de turiști, ci că sezonul nu poate fi mai lung, pentru că încep școlile foarte devreme și se termină foarte târziu. Dacă măsura acordării voucherelor ar fi corelată cu lungirea vacanței, creșterea sezonului ar mări și mai mult numărul de turiști. Dacă ar fi vacanța mai lungă cu o săptămână la început și o săptămână la final, ar veni, în plus, pe litoral, peste 300.000 de persoane", a mai spus Ionut Nedea.
Un alt efect al prelungirii cu încă un an a acordării voucherelor va fi și modificarea structurii sezonului. Dacă în anii anteriori vârful de sezon, în care hotelurile de la mare se umpleau, era 20 iulie - 20 august, de acum înainte vârful de sezon se va muta în intervalul 1 iulie - 31 august.
Un alt efect pozitiv al tichetelor va fi și că unele structuri de cazare care până acum funcționau în alt regim vor dori să se clasifice. "Pe de altă parte, atunci când cererea e mare, vor fi și investiții în extinderea spațiilor de cazare, nu neapărat în construirea de la zero, cât a renovării unor etaje sau corpuri care stăteau nefolosite. Voucherele vor avea și un efect negativ, și anume că unii proprietari nu vor mai investi în modernizarea hotelurilor. Atâta timp cât nu poți acoperi cererea, nu ești motivat să faci investiții în active și servicii, în condițiile în care o masă foarte mare
de turiști e mișcată artificial către o anumită zonă din industria hotelieră. Vorbim de unitățile care nu investeau în calitate, pentru că cei care o făceau până acum o vor face în continuare", a mai spus Ionut Nedea.
Litoralulromanesc.ro, deținut de compania Creative Eye SRL din Constanța, cu capital integral privat românesc, a înregistrat anul acesta un volum de vânzări de 22 milioane de euro, iar prin intermediul agenției au ajuns anul trecut în stațiunile românești de la Marea Neagră peste 150.000 de turiști. Portalul promovează peste 400 de structuri de cazare în 13 stațiuni de pe litoralul românesc, de la unități de o stea până la cele de cinci stele.