Touroperatorii membri ai Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), dar și hotelieri, mulți dintre ei membri ai Federației Patronale din Turismul Românesc, au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turiștii cărora agenția de turism Mareea, care și-a anunțat intrarea în insolvență, nu le mai poate onora vacanțele plătite anterior pentru luna septembrie, se arată într-un comunicat al ANAT.
Potrivit sursei citate, o parte dintre turiști vor fi rerutați către Complexul Mercur-Minerva, deținut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării.
"În unele cazuri, vacanțele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinațiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă. În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turiști și-au putut efectua vacanțele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT, pentru ca agenția Mareea să depăsească situația critică din punct de vedere financiar și pentru a evita perturbări în piața de turism. Preluăm turiști și în aceste zile. ANAT se bucură și de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenției Mareea, cărora le mulțumim că s-au oferit să preia turiști", a declarat președintele ANAT, Alin Burcea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
ANAT mai arată că este în permanentă legătură cu celula de criză înființată în această dimineață de Mareea, care anunță turiștii despre serviciile operative de relocare și despre alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criză sunt afișate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).
Turoperatorul Mareea și-a anunțat sâmbătă dimineața incapacitatea de plată și că va cere deschiderea procedurii de insolvență. Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluțiile compensatorii oferite de turoperatori și hotelieri, turiștii se pot adresa companiei care a eliberat polița de insolvență pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.
"În limita a 50.000 de dolari, nu toți turiștii își vor recupera banii achitați. O astfel de situație ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluții optime pentru garantarea pachetelor de vacanță. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităților", a arătat Alin Burcea.
CITEȘTE ȘI Balon de încercare: ce ar fi dacă Banca Centrală Europeană ar cumpăra acțiuni?Consiliul Director al ANAT a aprobat sâmbătă forma finală a propunerii de ordonanță pentru crearea Fondului de Garantare, pe care o va trimite Autorității Naționale pentru Turism, variantă care, în viziunea patronatului, va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turiști pentru pachetele de servicii.
"Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc, să acționeze cu celeritate în cazul propunerii ANAT, astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit", a conchis președintele Asociației.
Profit.ro a scris în premieră despre acest proiect, care presupune înființarea unui fond de garantare, la care firmele din domeniu să participe cu o sumă în funcție de încasările înregistrate de la turiști. În cazul insolvenței unei agenții, turiștii ar fi despăgubiți cu bani din acest fond.
CITEȘTE ȘI Premierul scoțian readuce în discuție ideea independenței pentru ca Scoția să rămână în UEÎn urma problemelor cu agenția de turism Genius Travel din august, parțial similare cu cele ale Mareea, Autoritatea Națională pentru Turism a decis să urgenteze alte două proiecte. Unul dintre ele presupune ca limita polițelor de asigurare ale agențiilor să crească de cinci ori. Dar cea mai dură măsură va fi înființarea unui cont fiduciar în care turiștii să plătească rezervările și din care agenția să nu mai poată folosi banii pentru plata salariilor sau a altor cheltuieli, ci doar pentru vacanțele clienților.
Agenția de turism Mareea, una dintre cele mai mari companii din industria locală de profil, cu rulaj anual de peste 66 milioane lei, și-a anunțat sâmbătă clienții că nu le va mai putea onora vacanțele și că va intra în insolvență. Surse din piață au declarat pentru Profit.ro că problemele financiare ale Mareea se explică prin faptul că firma s-a lansat, în ultimii ani, în mai multe investiții masive și riscante, pe care le-a finanțat din banii încasați de la turiști pe vacanțe, nereușind să contracteze finanțări bancare.
Patronul agenției de turism Mareea, Marius Usturoiu, a declarat sâmbătă, în exclusivitate pentru Profit.ro, că a luat decizia să ceară intrarea în insolvență a companiei din cauza problemelor de cash-flow generate de rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum și de scăderea cu 50-60% a vânzărilor de vacanțe pe Turcia, și a promis că nici un turist cu rezervare făcută prin Mareea nu va rămâne cu banii dați și concediul neefectuat, ținând totodată să infirme declarațiile și zvonurile potrivit cărora "s-ar fi dat la fund". El a arătat că vrea reorganizarea companiei și deblocarea cash-flow-ului, în vederea continuării activității, și că se află în discuții cu mai multe bănci pentru obținerea de credite, dar și cu potențiali investitori care să vină cu bani pentru a efectua o infuzie de capital la Mareea, în schimbul preluării unei participații sau efectuării unei fuziuni.