EXCLUSIV Singurul hotel de pe litoral afiliat unui grup hotelier internațional este de vânzare

EXCLUSIV Singurul hotel de pe litoral afiliat unui grup hotelier internațional este de vânzare
scris 30 aug 2016

Complexul hotelier Zenith Top Country Line din Mamaia, fost Golden Tulip, având ca acționar majoritar fondul de investiții RC2, este de vânzare, potrivit mai multor surse din turism, cu 10-12 milioane de euro. Contactat de Profit.ro, Ion Florescu, președintele RC2, a declarat că "evaluează serios oportunitatea vânzării participației”. 

La nouă ani de la implicarea RC2 în acționariatul companiei care deține hotelul Zenith, proprietatea are acum 290 camere situate în două corpuri de clădire, salon restaurant bufet și terasă, salon restaurant clasic și terasă, bar & lounge și terasă, centru de conferințe și evenimente cu cinci spații modulare, cu o capacitate de până la 600 de persoane, terasă panoramică pentru evenimente și un centru spa (piscină exterioară încălzită, bazin jacuzzi interior cu vedere panoramică, saună uscată cu perete vitrat către mare, saună cu aburi și vapori de eucalipt, salină, cabinete de masaj, bar și terasă panoramică). Centrul spa este legat printr-o pasarelă de corpul principal al hotelului. În acest moment, Zenith este singurul hotel de pe litoralul românesc afiliat unui grup hotelier internațional.

Urmărește-ne și pe Google News

Povestea complexului începe în urmă cu aproape o jumătate de secol, când au fost construite hotelurile Jupiter și Junona, alături de toate celelalte investiții majore făcute de stat în stațiunea Mamaia. După 1989 hotelurile au fost exploatate sub diferite forme, până când, în 2004, proprietatea a fost cumpărată de un antreprenor român, Dumitru Becșenescu, care a început lucrări ample de renovare, încheiate parțial în 2007.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Un an mai târziu, fondul de investiții RC2 a investit în compania care deținea hotelul numit la acel moment Fantasy Beach și care funcționa exclusiv în sezonul estival, ca mai toate de pe litoralul românesc. Începând cu momentul intrării RC2 în acționariat, a fost semnat un contract de management cu firma Peacock Hotels.

EXCLUSIV Doi români negociază preluarea Lido, pe care vor să-l transforme în cel mai luxos hotel din București CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Doi români negociază preluarea Lido, pe care vor să-l transforme în cel mai luxos hotel din București

"Potrivit evaluărilor și proiectelor inițiate de management, RC2 a agreat acele investiții necesare pentru ca hotelul să poată funcționa pe întreaga durată a anului, asumându-și alături de celălalt acționar, firma DLC Management,  angajarea unor credite bancare importante, necesare punerii în operă a proiectelor necesare", a spus Ion Florescu.

Primul proiect de anvergură, pentru ca hotelul să poată funcționa neîntrerupt, a fost construcția unui centru de conferințe, investiție încheiată în aprilie 2010. Florescu a adăugat că investițiile au continuat an de an cu lucrări de modernizare a camerelor, spațiilor publice, dar și de completare a dotărilor tehnice, printre care centrale termice, sisteme de ventilații și alte instalații. Cel mai recent finalizat proiect este un centru spa modern si spectaculos, inaugurat în iunie 2016.

Începând din 2008 și până în 2015 hotelul a funcționat sub un contract de franciză cu grupul Golden Tulip. Dupa terminarea acestui contract, începând din 2016 managementul a ales sa inițieze un alt parteneriat, cu grupul german Top International Hotels, "pentru a asigura o mai bună vizibilitate și distribuție pe piața europeană pentru sejururi de vacanță, de spa și de reuniuni", urmărindu-se creșterea simțitoare a numărului de oaspeți străini. Astfel, din ianuarie 2016 complexul hotelier se numește Zenith Top Country Line - conference & spa hotel, listat in sistemul de rezervari al Top International, dar și pe platformele web de distribuție globală  Conference Finder și Wellnes Finder.

Confesiunile unui director de hotel all inclusive CITEȘTE ȘI Confesiunile unui director de hotel all inclusive

"Dezvoltarea proprietăți nu este încă încheiată, compania deținând un activ extrem de interesant din perspectiva imobiliară, respectiv o suprafață de teren de peste 2.000 de metri pătrați situată pe prima linie la promenadă, în completarea suprafeței deja construite", spune Florescu. Există deja o primă schiță de proiect și acționariatul evaluează o dezvoltare imobiliară de anvergură care poate fi facută pe acest teren. Fondul de investiții RC2 nu exclude ipoteza unui parteneriat pentru această nouă investiție privind construcția unui apart-hotel, sau un parteneriat privind continuarea dezvoltării întregii proprietăți, "în măsura în care găsește interlocutorul potrivit".

Președintele fondului afirmă că RC2 a ales să "investească permanent până la momentul în care fiecare afacere în care este implicat s-a consolidat serios", abia atunci evaluând oportunitatea retragerii din proiectul respectiv, făra însă ca aceasta să fie o țintă specifică. "Constatând nivelul de creștere și maturizare a afacerii, RC2 evaluează serios oportunitatea vânzării participației în compania care deține hotelul Zenith, aceeași opțiune putând să o aibă și acționarul minoritar, în măsura în care un posibil interlocutor înțelege principiile care au stat la baza construcției acestei afaceri hoteliere și este dispus să continue dezvoltarea proprietății", a precizat Florescu.

Murad: Sezonul excelent aduce anul viitor investiții de peste 100 milioane euro în 5.000-6.000 de locuri de cazare pe litoral CITEȘTE ȘI Murad: Sezonul excelent aduce anul viitor investiții de peste 100 milioane euro în 5.000-6.000 de locuri de cazare pe litoral

El mai spune că au existat deja discuții de principiu privind ipoteza unei tranzacții, însă acționariatul nu a fost interesat de o vânzare pur speculativă care nu ar fi asigurat dezvoltarea ulterioară a complexului. Întrebat dacă este reală cifra de 10-12 milioane de euro vehiculată de unele surse din piață privind valoarea proprietății din Mamaia, președintele fondului RC2 a evitat să răspundă direct. "Valoarea proprietății si afacerii este determinată de multe elemente care trebuie luate in considerare, cum ar fi dimensiunea suprafeței de teren aflată în proprietate, poziția proprietății față de mare și plajă, localizarea în stațiune, suprafața totală construită, complexitatea facilităților nou construite, volumul investițiilor în modernizări, creșterea constantă a veniturilor și profitului operațional, cota de piață,  stabilitatea și consolidarea profesională a afacerii, operarea hotelieră pe parcursul întregului an, stabilitatea personalului și echipei manageriale proprii, portofoliul de contracte, contextul de piață, perspective, oportunități investiționale viitoare...", a explicat el.

viewscnt
Afla mai multe despre
hotel zenith
litoral
vanzare