Wizz Air a fost amendată cu 500.000 de euro de autoritățile din Italia pentru promovarea înșelătoare a abonamentului „Wizz All You Can Fly”.
Autoritatea Italiană pentru Concurență și Piață (AGCM) a anunțat că amendat cu o jumătate de milion de euro compania aeriană low-cost Wizz Air, arată Boarding Pass.
Amenda a fost dată ca urmare a constatării încălcării legislației privind practicile comerciale corecte și utilizarea unor clauze considerate abuzive în cadrul abonamentului anual.
Abonamentul, lansat inițial la prețul promoțional de 499 de euro/an, prețul crescând ulterior la 599 de euro/an, a fost promovat de Wizz Air ca o modalitate prin care clienții pot zbura la un tarif fixă pe toate rutele internaționale operate de companie.
Potrivit AGCM, prezentarea publică a produsului a fost, însă, înșelătoare, întrucât Wizz Air l-a descris drept un serviciu ”nelimitat”, fără a furniza informații clare și complete privind limitările reale ale abonamentului vândut.
Autoritatea italiană afirmă că informațiile pre-contractuale esențiale legate de abonamentul companiei aeriene low-cost erau insuficiente sau ambigue. În special, consumatorii nu erau informați în mod adecvat despre perioadele în care puteau fi rezervate zborurile, despre numărul și tipul locurilor disponibile pentru abonați pe fiecare zbor sau despre alte limitări aplicabile în utilizarea abonamentului.
Aceste clauze ofereau companiei aeriene dreptul de a modifica unilateral termenii și condițiile serviciului sau chiar de a-l suspenda complet, fără a specifica motive întemeiate și fără a asigura protecții corespunzătoare pentru consumatori.
Mai mult, prevederile contestate îngreunau accesul abonaților la rambursări proporționale și limitau dreptul acestora de a se retrage din abonament în cazul suspendării sau încetării serviciului, chiar și atunci când aeroportul afectat era cel ales de utilizator ca hub preferat.
AGCM a considerat că aceste aspecte produceau un dezechilibru semnificativ între drepturile și obligațiile consumatorilor și cele ale companiei aeriene low-cost.</p><p>În urma investigației, autoritatea italiană a dispus ca un extras al deciziei sale să fie publicat pe site-ul oficial al Wizz Air, astfel încât utilizatorii să fie informați cu privire la neregulile constatate.
Va scoate pe piață 10.000 noi abonamente din programul. „All You Can Fly”, de la prețul de 499 de euro pe an
Anul trecut, oferta inițială din august s-a epuizat în 48 de ore.
În vara 2024, schema „Atât cât poți zbura” anunțată de compania low-cost Wizz Air, cu scopul de a face biletele de avion mai accesibile pasagerilor europeni care călătoresc frecvent, a stârnit furia activiștilor de mediu. Aceștia susțin că, dimpotrivă, prețurile la cursele aeriene ar trebui să fie mai scumpe și cei care zboară des ar trebui penalizați.
„Spre deosebire de ceea ce ar putea crede unii oameni, zburatul nu este un bufet suedez”, s-a plâns atunci Jo Dardenne, directoarea pentru probleme legate de aviație în cadrul ONG-ului ecologist Transport & Environment, ce are birouri în Franța, Spania, Italia și Germania.
„Cum pot să fie luate în serios angajamentele companiilor aeriene față de neutralitatea climatică când ele continuă să promoveze creșterea nesustenabilă a traficului aerian prin oferirea de scheme ieftine dubioase pentru zboruri cu aeronave care poluează?”, a întrebat retoric Dardenne în comentarii făcute pentru Politico.
„Complet grotesc și profund stupid”, a catalogat schema anunțată de Wizz Air și Alethea Warrington, o activistă veterană de la organizația Possible, una care strânge fonduri caritabile pentru a ameliora problemele cauzate de schimbările climatice.
Compania aeriană maghiară low-cost Wizz Air a lansat atunci un abonament denumit „All You Can Fly", cu zboruri pe o perioadă de 12 luni, pentru 599 euro, către circa 800 de destinații.
Astfel, în baza abonamentului, clienții au putut efectua zboruri zilnice cu o taxă fixă de 9,99 euro per segment, începând cu septembrie 2024
















