Mai mult de 80% dintre cei care cumpără vacanțe pe litoral cu mult timp înainte, uneori chiar și cu 1 an, pentru a beneficia de discounturile de până la 60%, sunt persoane cu venituri peste medie, în general proprietari de firme sau manageri, reiese dintr-un studiu al Litoralulromânesc.ro, agenția de turism care trimite cei mai mulți români în stațiunile autohtone de la malul Mării Negre. Cel mai repede sunt vândute, astfel, vacanțele scumpe early booking, care, chiar și în urma aplicării reducerilor, costă între 3.000 și 10.000 de lei de familie pe sejur.
Studiul relevă că vacanțele pentru anul viitor la mare au început să fie vândute încă din luna august a acestui an. Perioadele când pot fi cumpărate vacanțe de vară cu cele mai mari reduceri, de până la 60%, sunt în intervalul august-noiembrie. Discounturile continuă în marje de până la 30% și după 1 decembrie și se încheie la finalul lunii martie.
Cei mai mulți hotelieri nu scot la vânzare cu reducere mai mult de 30% din locurile de cazare, iar acestea sunt vândute aproape integral până la finalul lunii martie. Cel mai repede sunt vândute vacanțele scumpe, care costă, chiar și reduse, între 3.000 și 10.000 de lei pe sejur de familie. Majoritatea acestora sunt în Mamaia Nord, Mamaia, Venus și Eforie Nord și, în cele mai multe cazuri, este vorba de pachete all inclusive. Fără reducere, dacă turiștii le-ar fi cumpărat în aprilie sau mai anul viitor, aceste pachete ar fi costat între 5.000 și 13-14.000 de lei.
CITEȘTE ȘI Idee în turism: Turiștii care vor veni pe litoral în sezonul viitor ar putea face croaziere pe Canalul Dunăre - Marea Neagră"Principalii amatori de reduceri de vacanțe sunt clienți cu venituri peste medie, pentru că au sumele disponibile și pot plăti cu un an înainte. Astfel, din totalul celor care cumpără vacanțe cu reducere, peste 80% cumpără vacanțe scumpe. Cumpărătorii acestor vacanțe sunt, în general, proprietari de firmă sau manageri, mult mai flexibili în ceea ce privește data vacanței și care își pot programa din timp concediul. Sunt persoane care vor să-și securizeze locul în condițiile în care, mai ales în ultimii ani, nu prea se mai găsesc camere în perioada de vârf și persoanele care se hotărăsc mai târziu riscă să nu mai găsească exact ce vor", spune Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.
Litoralulromanesc.ro a înregistrat în acest sezon un volum de vânzări de aproximativ 22 milioane de euro (la Ministerul Finanțelor este raportat doar comisionul, așa cum se întâmplă în cazul multor agenții de turism), iar prin intermediul agenției au ajuns în această vară în stațiunile românești de la Marea Neagră peste 150.000 de turiști.