Piața spa din România a crescut anul trecut cu aproximativ 10%, la 23,1 milioane euro, potrivit estimărilor Travelle – Wellness Escapes. În anul 2016, cifra pieței spa din România era de aproximativ 21 milioane euro, dintre care 12,4 milioane euro din accesul la spa, la zonele de piscine, saune și alte facilități.
Restul de 8,4 milioane euro reprezintă echivalentul celor 241.316 de tratamente spa efectuate de 175.560 de clienți unici, scrie News.ro.
Firma de consultanță despreSpa.ro și agenția de turism Travelle au creat prima agenție de turism specializată pe wellness din România, Travelle – Wellness Escapes.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Piața spa de relaxare din România este încă la un nivel scăzut, dar există câteva zeci de centre spa, în special în cadrul hotelurilor și câteva centre tip Day SPA”, arată reprezentanții proiectului, într-un comunicat.
În anul 2016 a fost înregistată o creștere cu o medie de 9% a cifrei de afaceri, față de anul 2015. Aceste cifre sunt aferente serviciilor de relaxare, însă nu au fost incluse în statistică alte tipuri de servicii care pot fi oferite adiacent în centrele spa: tratamente de slăbire, fitness, dar nici terapiile realizate în bazele de tratament balnear etc.
Turismul wellness pe plan internațional a crescut exponențial începând cu anul 2012. În 2013, valoarea pieței turismului wellness internațional era de 439 miliarde dolari, în 2015 a crescut deja la 583 miliarde dolari și se estimează că în 2020 va ajunge la 808 miliarde dolari.
Comparativ, turismul cultural era de aproximativ 800 miliarde de dolari în 2013, dar ritmul de creștere este mult mai lent în ultimii ani față de ritmul înregistrat de turismul wellness, potrivit datelor Travelle – Wellness Escapes, care citează The Global Wellness Institute.
”Realitatea este că România nu se află încă pe harta turismului wellness internațional, așadar provocarea majoră pentru Travelle – wellness escapes va fi să așezăm și țara noastră pe această hartă. La nivel internațional, aproximativ 41% din turismul wellness este reprezentat de turismul spa de relaxare”, precizează Ioana Marian, fondator despreSpa.ro și managing partner Travelle – Wellness Escapes.
Focusul companiei pe termen mediu va fi pe incoming, dar, în paralel, pe termen scurt este interesată să crească și interesul românilor pentru vacanțele wellness.
”Pe lângă oferta pentru persoane fizice, am conceput și mai multe variante de teambuilding-uri wellness. Corporațiile încep tot mai mult să perceapă impactul pe care aceste programe wellness le au în rentabilitatea companiei și, mai mult, după participarea la un astfel de teambuilding, și membrii echipelor simt o diferență după numai 2-3 zile de program wellness și încep să se orienteze la rândul lor către retreat-uri și vacante wellness”, subliniază Daniel Ciucă, fondator Travelle și managing partner Travelle – Wellness Escapes.