O serie de hoteluri din stațiunea Sovata fac demersuri pe lângă firme de recrutare a forței de muncă pentru a aduce personal din Asia pentru bucătărie, servire și curățenie, întrucât domeniul se confruntă cu o criză, susțin reprezentanții Societății Balneoclimaterica.
„Toată baza materială a fost renovată. În 2019 s-a finalizat intervenția la Hotel Ursina, am mărit categoria la 3 stele, iar acum la Hotel Sovata se finalizează investiția, am renovat 4 etaje, iar în octombrie vom începe renovarea ultimelor două etaje.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Momentan nu avem restricții, serviciile sunt la fel ca în 2019. Nu găsim însă personal pe partea de bucătărie, ospătari, chiar și la partea de curățenie deja întâmpinăm probleme. Suntem deja cu ochii și pe piața de afară, discutăm cu firme de recrutări să aducem oameni din Asia. Tarifele sunt mai mari cu 20%, costurile la energie, aprovizionarea suferă modificări săptămânale și, din păcate, suntem forțați să ridicăm tarifele”, a declarat directorul de operațiuni al SC Balneoclimaterica SA, Andrei Rusu, arată Agerpres.
Reprezentantul Balneoclimaterica Sovata a arătat că stațiunea a fost renovată în perioada de pandemie, iar administrația orașului a investit mult în imaginea stațiunii, drept urmare numărul de turiști e tot mai mare.
„Ne bucurăm că am renovat totul în perioada de pandemie, stațiunea arată foarte bine, orașul investește foarte mult în imagine, iar turiștii din România revin cu mare plăcere. La Hotelul Brădet capacitatea ocupată este de 80%, la Ursina e de 60%, deși încă suntem în presezon. Deocamdată familiile cu copii sunt acasă, iar la sfârșitul lunii iunie începe sezonul. Așteptăm să vină turiștii în număr cât mai mare, mă refer în special la turiștii români. În perioada de pandemie nu au venit turiști din străinătate, pentru piața din străinătate credem că va fi nevoie de 2-5 ani să revină aceste piețe”, a precizat Rusu.