Una dintre cele mai mari agenții de turism din România, Paralela 45, afirmă că scăderile de 30% ale numărului de turiști pe Antalya în acest an vor fi acoperite de creșterea substanțială a cererii pentru destinații de litoral din Spania, România, Grecia și Bulgaria.
După atentatele din ultimul an din Istanbul, mulți turiști români au renunțat la vacanțele în Turcia. Chiar dacă Antalya a fost ferită de astfel de evenimente, o parte dintre românii care mergeau în această zonă au renunțat, preventiv, în acest an la respectiva destinație și au căutat alte variante de vacanță. În vara trecută, în jur de 90.000 de români au avut concediile în Antalya.
"Pe noi ne-a lovit destul de tare Antalya, care are o scădere de 30%. Cu toate acestea, vom reuși să o acoperim, iar la finalul anului mizăm pe o scădere foarte mică, de 3-5%", a spus Alin Burcea, proprietarul agenției Paralela 45.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a explicat că o parte dintre cei care anul acesta au evitat Antalya s-au reorientat către litoralul spaniol, destinație pentru care vânzările agenției au urcat cu aproape 50%. Din București, Paralela 45 are pachete către Tenerife, Mallorca, Costa Blanca, Costa Dorada, Costa Brava și Costa del Sol. Din Cluj sunt zboruri către Mallorca, Costa Brava și Costa del Sol, din Timișoara se zboară către Mallorca, iar din Iași, către Costa Brava.
Cu peste 50% au crescut vânzările agenției și pe litoralul românesc, în timp ce pentru cel bulgăresc vânzările sunt mai mari cu 25%. Pentru Grecia creșterile sunt ceva mai mici, în jur de 10%. Pe litoralul românesc, cele mai mari creșteri sunt în Venus, unde s-au deschis mai multe hoteluri noi.
CITEȘTE ȘI Burcea, Paralela 45: Federația Română de Fotbal nu a vrut turiști români la meciuri"Pentru acest an, agenția a lansat în premieră chartere către Portugalia și Croația, care se vând foarte bine și vor fi continuate și anul viitor. Acum avem deja pe zborurile de Portugalia 63% grad de ocupare. Vom lansa zilele următoare primul nostru charter către Laponia, care va pleca de Crăciun. Acesta este un produs special pentru familiile cu copii, pentru că este vorba de reni și de Moș Crăciun", a adăugat Burcea.
Cu vânzări de 43 de milioane de euro anul trecut, Paralela 45 este una dintre cele mai mari agenții de turism din România și concurează pe piața autohtonă cu Eximtur, Eurolines, Perfect Tour, Cocktail Holidays, Eurolines, Christian Tour sau Aerotravel.