Celebra frunză, însoțită de "explore the Carpathian garden" nu este brandul turistic al României, ci un simplu logo, crede noul președinte al ANAT, Alin Burcea. El spune că turiștilor străini nu le vin în minte, atunci când se vorbește despre România, lucruri legate de identitatea turistică a țării, iar fără un brand este foarte greu să atragi turiști străini.
Încasările României din turism, estimate la două miliarde de euro pe an, sunt foarte mici, crede Burcea, care amintește că cei 2,2 milioane de turiști străini, dintre care trei sferturi sunt de fapt oameni de afaceri, sunt foarte puțini. Prin comparație, în Bulgaria au ajuns anul trecut 9,5 milioane de turiști străini. România, spune el, ar avea un potențial mult mai mare, dar se lovește de două piedici: fondurile insuficiente pentru promovare, de două milioane de euro pe an, și lipsa unei strategii de promovare. "Am făcut și noi, au făcut și niște firme spaniole pe vremea doamnei Udrea, dar hai să fim serioși, că ăla era logo, nu brand. România, în continuare, nu are brand", a afirmat Burcea într-o conferință de presă.
Când spui Austria, a explicat el, te gândești la ski, la Mozart, Szalzburg, șnițel și altele. Țara noastră și-a îmbunătățit imaginea în ultimii ani, nu mai este văzută atât de prost, dar când spui România nu se declanșează în ochii unui străin în mod automat ceva. "Asta e situația și ar trebui să folosim tot - și declarațiile prințului Charles, și imaginea lui Dracula, care e un produs bun pentru România, pentru că toată lumea a auzit de el. Nu mai trebuie să explicăm ce e Dracula, ci să spunem de 1.000 de ori <<este în România>>", crede președintele ANAT.
CITEȘTE ȘI Cei mai mari hotelieri de la mare au rămas fără plaje și cer demisia directorului Apelor RomâneBurcea adaugă că România ar trebui să scoată în față ceea ce nu au alte țări, și anume mitul Dracula și Delta Dunării. Ar trebui promovate și circuitele culturale și cei care conduc turismul ar trebui să se folosească și de imaginea Apostolului Andrei. "Pentru că au fost doar 12 apostoli a și unul dintre ei a trecut prin România. Povestea peșterii Sfântului Andrei poate fi promovată", a mai spus el.
Burcea a mai anunțat că ANAT cere Guvernului ca agențiile de turism să plătească o cotă redusă de TVA, de 9%, față de 20%, și solicită să fie ridicată interdicția aplicată sistemului de stat la acordarea voucherelor de vacanță. "Trebuie desființată limita de 10% a comisionului, care îngreunează activitatea agențiilor de turism", a afirmat șeful ANAT.