Planificarea online a vacanței este o opțiune populară în rândul călătorilor din întreaga lume. Jumătate dintre călătorii români își planifică vacanța prin intermediul site-urilor dedicate călătoriilor, relevă un studiu realizat de motorul de căutare momondo.
Potrivit studiului, realizat în rândul a aproximativ 25.000 de respondenți din 23 de țări la nivel global, în medie 45% dintre călători caută inspirație pentru vacanță de la prieteni sau familie, 39% de pe site-urile de călătorie și 24% iau decizii din informațiile primite din rețelele sociale și, în egală măsură, prin agențiile de turism.
Călătorii români consultă în aceeași măsură părerile familiei sau colegilor (54%) despre vacanță așa cum caută inspirație în online, pe site-urile de călătorii (50%). Popularitatea serviciilor online specializate în călătorii arată faptul că românii urmăresc cu interes piața furnizorilor ofertelor de călătorie la nivel global și, totodată, că doresc să își planifice călătoriile în mod independent, alegând oferta care se potrivește cu propriile așteptări.
La scară europeană, printre cei mai mulți utilizatori ai site-urilor de călătorie vin din Italia (51%), Turcia (49%), Spania (46%), Portugalia (43%), Olanda (42%). La nivel global, brazilienii (54%) și chinezii (52%) se informează cu ajutorul site-urilor de călătorie.
Când vine vorba de percepția locală, atât femeile, cât și bărbații din România accesează în egală măsură site-urile de călătorie. Deși am fi tentați să credem că tinerii sunt cei care se raportează la recomandările găsite pe Internet, mai mult de jumătate dintre românii care au din ce în ce mai mult ca reper site-urile specializate de călătorie au vârsta cuprinsă între 36 și 55 de ani (54%), fiind urmați de cei cu vârsta de până la 65 de ani (53%) și de 40% dintre tinerii între 18 și 22 de ani.
Studiul a fost inițiat de momondo în 2017 în rândul utilizatorilor din 23 de țări: Rusia, Austria, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Franța, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Elveția, Suedia, Turcia, Marea Britanie. Sondajul a implicat 24.700 de persoane, inclusiv aproximativ 1.000 de respondenți din România, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, bărbați și femei.