Unul dintre cei mai mari hotelieri din România și cel mai mare investitor de pe Litoral, Mohammad Murad, ridică la Năvodari un hotel de cinci stele, cu 150 de camere și apartamente, dintre care unele vor depăși ca suprafață 200 de metri pătrați. Murad își propune cu acest hotel, care crede că va fi cel mai luxos de pe litoralul românesc, să atragă atât românii cu bani care preferă acum Turcia, cât și străinii care vin pentru cluburi la Mamaia.
Majoritatea hotelurilor de la mare sunt construite înainte de 1990 și reabilitate ulterior, cu mai mulți sau mai puțini bani. Dacă și-au schimbat look-ul, dacă televizoarele sunt mai noi și dușurile mai nichelate, dacă mobilierul e de calitate sau nu, un singur lucru a rămas, în cele mai multe cazuri, ca pe vremuri: dimensiunea camerelor. Cele mai multe hoteluri au camere minuscule, așa cum se purta pe vremuri, când ultima problemă care îi deranja pe turiști era spațiul.
Când a achiziționat un teren la Năvodari, cu ani în urmă, Mohammad Murad avea deja experiență în turismul de pe litoral. Cumpărase deja mai multe hoteluri în Mamaia, Jupiter, Neptun și Olimp, dezvoltând lanțul Perla Majestic, și înțelesese că se poate detașa de concurență doar dacă oferă ceva în plus. Și ce plus putea fi observat mai ușor de turiști decât spațiul și serviciile? Așa a pus bazele celui mai mare complex turistic din România, Phoenicia Resort de la Năvodari, format din mai multe hoteluri cu camere și apartamente spațioase, mult peste media a ceea ce s-a construit la mare.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Doi români negociază preluarea Lido, pe care vor să-l transforme în cel mai luxos hotel din BucureștiMurad va ajunge la 2.500 de locuri la Năvodari în primăvara anului viitor, când va fi inaugurat hotelul de cinci stele la care se lucrează acum. "Facem un hotel care ne propunem să fie cel mai luxos de pe litoral, unde să oferim servicii de calitate comparabile cu cele mai renumite zone turistice din Europa", a declarat omul de afaceri pentru Profit.ro. Hotelul, construit acum la nivel de structură, va avea peste 150 de camere și apartamente. Cea mai mică cameră va avea 45 de metri pătrați, iar cele mai mari apartamente vor fi de tip duplex, cu scară interioară, și vor depăși ca suprafață 200 de metri pătrați. Clădirea se înalță pe nouă niveluri, iar apartamentele de la etajul opt vor avea camere și la etajul nouă, pe spațiile cărora vor fi amenajate terase private și șezlonguri.
Hotelul va include și două restaurante, cazino, terasă închisă de minimum 1.000 de metri pătrați și plajă proprie, care la anul va fi acreditată Blue Flag. Investiția va depăși 6 milioane de euro.
Murad spune că există cerere pentru lux la Marea Neagră, iar concurentul pentru hotelul pe care îl construiește nu e vreo altă unitate din zonă, ci resorturile de lux din Turcia și Grecia. "Peste 80% dintre cei care vin la noi sunt români care până acum plecau în străinătate. Cu alte cuvinte facem export de servicii masiv", spune Mohammad Murad.
La resortul Phoenicia din Năvodari ajung și turiști străini, printre care mai mult de trei sferturi dintre israelienii care vin pe litoral cu chartere, dar și italieni, spanioli sau turci. Cu noul hotel, Murad își propune să atragă, pe lângă familiile cu bani, și turiștii străini care ajung în Mamaia pentru viața de noapte.
Mohammad Murad e unul dintre cei mai mari proprietari de hoteluri din România, iar lângă lanțul hotelier Phoenicia, deține lanțul de restaurante Spring Time și fabrica de conserve Mandy. Murad are la mare 3.500 de locuri de cazare în mai multe hoteluri în Năvodari, Mamaia, Jupiter, Olimp și Neptun. Omul de afaceri a construit în ultimii 10 ani mai mult 2.000 de locuințe în blocuri și vile în București și Constanța.