Hotelul Doubletree by Hilton Oradea, clasificat cu 4 stele și proaspăt vândut, cum a anunțat Profit.ro, trece de la un contract de management la unul de franciză.
În acest sens s-a apelat la serviciile Premier Hospitality, companie independentă de consultanță și management în domeniul hotelier din România, condusă de Lucian Marinescu și Călin Ile.
Hotelul a fost achiziționat de antreprenorul orădean Sandu Pop, cu afaceri în domeniul turismului.
CITEȘTE ȘI Undă verde - Christian Tour preia din nou sub control Anima WingsAfacerea este operată prin intermediul Elias Power, parte din Sapient Group, jucător în zona de Business Development din Transilvania.
Fondat în 1998, Sapient Group și-a extins domeniile de activitate progresiv, acoperind arii precum domeniul imobiliarelor și cel al ospitalității.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: S-a redus încrederea în toate segmentele pieței imobiliare, cu excepția celui de retail. Piața de case din SUA arată o încetinire puternică a vânzărilor"Pe plan global, pandemia a afectat puternic activitatea economică pe parcursul anilor 2020 - 2021, iar piața hotelieră a fost de departe unul dintre cele mai afectate sectoare. Piața de birouri s-a restrâns ca urmare a unor activități care s-au putut reorienta temporar sau chiar definitiv spre „work from home”, ceea ce a limitat substanțial deplasările în interes de serviciu, afectând toată piața serviciilor ospitalității.
IMAGINI POT FI VĂZUTE ÎN MATERIAL ȘI ÎN GALERIA FOTO
Măsurile restrictive au avut un efect extrem de dur în special asupra turismului și, pe măsură ce criza de sănătate s-a adâncit, efectele economice asupra sectorul ospitalier au fost din ce în ce mai mult evidențiate:
CITEȘTE ȘI Multicom, distribuitorul de materiale de construcții și bricolaj, a ajuns în 2021 la 19 milioane de euro cifră de afaceriRestricțiile extreme de mobilitate și recomandările de evitare călătoriilor de afaceri a condus la un grad de ocupare redus atât la nivelul cazărilor de hotel, cât și la sălile de conferințe respectiv alte locații pentru evenimente corporative;
Segmentul de lux a fost cel mai mult afectat în timp ce sejururile de weekend prelungit au devenit mai frecvente însă fără a putea sa contrabalanseze efectele economice negative generate de lipsa turismului extern și de corporate;
Unele proiecte hoteliere dintre cele planificate sau în construcție au fost amânate sau anulate;
Nivelul investițiilor în sectorul hotelier în 2020 a scăzut cu 60% la nivel global și cu 69% la nivel european comparativ cu perioada pre-pandemică", se arată în propunerea de vânzare.
Mai este explicat în același timp că ofertele de vânzare ale hotelurilor și a pensiunilor au crescut semnificativ în perioada pandemiei ca urmare a imposibilității menținerii afacerilor din HoReCa peste pragul de rentabilitate. Pe plan local, în ultimii doi ani hotelurile au fost constrânse să își suspende temporar toate activitățile (HoReCa) pe perioadele de full lockdown și ulterior parțial, respectând restricțiile aplicabile conform normativelor impuse de autorități.
"Mutațiile Covid-19 apărute s-au dovedit a fi foarte agresive și s-a impus limitarea mobilității, care a pus o presiune excepționala asupra turismului românesc, rezultând o cerere generală extrem de scăzută.
CITEȘTE ȘI ENGIE Romania - Noi prefinanțăm schema de sprijin în vigoare Având în vedere că în România industria turismului are o contribuție relativ scăzută la PIB (de aproximativ 5% în 2010-2019 comparativ cu media UE de 9,9%), impactul economic a fost mai puțin simțit în comparație cu alte țări cu activitate turistică mult mai intensă. Guvernul a demarat o serie programe de sprijin pentru agenții economici care activează în industria HoReCa, dar tensiunea generată de lipsa de perspective nu a întârziat să apară. Salariile medii nete pentru industrii precum ospitalitatea și transportul aerian au înregistrat o scădere cuprinsă între 12,9% - 28,4%. În plus, în ciuda eforturilor de a-și păstra angajații, închiderea temporară a activității companiilor care activează în HoReCa și incertitudinea cu privire la momentul dispariției COVID-19, a condus la un număr semnificativ de disponibilizări în industria ospitalității. Foarte mulți angajați în acest sector
s-au reprofilat și în prezent deja există un deficit acut de personal specializat pe piața de servicii hoteliere, care se va amplifica și mai mult în momentul în care vor exista perspective reale de revenire.
Pe de altă parte, constatăm că nu există o direcție certă în privința evoluției sau involuției situației pandemice, existând posibilitatea/riscul ca pandemia să continue să fie prezentă într-un orizont de timp mult mai îndelungat decât previziunile menționate în raportul de analiză a pieței hoteliere din Romania.
În contextul economic prezentat mai sus, activitatea hotelurilor din patrimoniul SIF Hoteluri a fost grav afectată de criza generată de pandemie, situație adusă la cunoștința acționarilor de către societate în cadrul rapoartelor periodice publicate în anii 2020 și 2021. În urma unei analize interne aprofundate privind activitatea hotelului operat sub brandul DoubleTree by Hilton,, având în vedere:
rezultatul negativ înregistrat de la deschidere până în prezent de Hotel Doubletree by Hilton Oradea și evitarea acumulării unor pierderi suplimentare;
costurile de brand și management ridicate;
necesarul ridicat de CAPEX pentru compensarea uzurii fizice și morale a mijloacelor fixe și a obiectelor de inventar;
CITEȘTE ȘI Aeroporturile din România investesc în tehnologii de ultimă generație lipsa acută de personal calificat și creșterea prețurilor la materii prime, mărfuri, utilități etc;
riscul continuării pandemiei pe perioade mai lungi de timp care să submineze activitatea și veniturile generate de ansamblul hotelier;
criza economică post pandemică;
în lipsa unor perspective realiste/sustenabile de creștere a afacerii hotelului care să conducă la îmbunătățirea substanțială și efectivă a indicatorilor de performanță ai societății SIF Hoteluri SA, se înaintează spre aprobarea acționarilor propunerea de vânzare a hotelului Doubletree by Hilton Oradea, împreună cu toate bunurile mobile, imobile, corporale sau necorporale și contractele aferente continuării și desfășurării activității hoteliere la cele mai înalte standarde de calitate, sub forma unui transfer de active și pasive cu titlu universal de bunuri, acestea nefiind tratate în mod individual, ci ca un tot unitar care reprezintă o afacere independentă în conformitate cu prevederile Codului Fiscal", a fost atunci explicația avansată.
Grupul hotelier Hilton a afiliat hotelul din Oradea în 2009, investiția în modernizare fiind indicată atunci la 15 milioane euro.